انجمن مدیران ساختمان

13617
اجرای مانور زلزله در مدارس منطقه 21 شهرداری تهران
تاریخ : 1398/11/6 13:56: کد خبر : 13617
مانور مشترك مواجهه با تبعات زلزله توسط ستاد بحران منطقه 21 شهرداری تهران و نیروهای آتش نشانی منطقه یک عملیات و دیگر نیروهای امدادی صبح روزگذشته در 9 مدرسه برگزار شد.
اجرای مانور زلزله در مدارس منطقه 21 شهرداری تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مانور آمادگی آتش نشانان ایستگاه 20، 111، 45، 44 در برابر زلزله فرضی به نمایش گذاشته شد.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد برگزاری این مانور گفت: این مانور با هماهنگی انجام شده، توسط ستاد بحران شهرداری منطقه 21 به منظور آمادگی نیروهای شرکت کننده در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در 9 مدرسه باموفقیت برگزار شد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر تهران بر روی گسل های زلزله، این مانور برای هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروها و سازمان های امدادی و همچنین به جهت نهادینه كردن مسئله ایمنی در برابر زلزله درجامعه به اجرا درآمد.
دیبا هدف از برگزاری مانور زلزله را آمادگی امدادگران و هماهنگ شدن آنان با سایر نیروهای امدادی در زمان وقوع زلزله احتمالی و همچنین گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه اعلام كرد و گفت: با اعلام آغاز مانور زلزله، نیروهای امدادی با خودروهای خود در مدارس حضور یافته و علاوه برخاموش کردن آتش سوزی ها به طور نمایشی، دانش آموزان را از ساختمان مدارس تخلیه کرده و همچنین مصدومین فرضی را به خارج از ساختمان مدرسه انتقال دادند.
وی تصریح کرد: در محل برگزاری این مانور همچنین نیروهای آتش نشانی با برپائی كلاس های آموزشی، شهروندان و دانش آموزان حاضر در محل را با كمك های اولیه امدادی و نیز نحوه خاموش کردن آتش سوزی با كپسول های خاموش كننده دستی و... آشنا ساختند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120020