انجمن مدیران ساختمان

13623
نجات کارگر جوان از زیر آوار ساختمانی
تاریخ : 1398/11/5 14:54: کد خبر : 13623
با تلاش آتش نشانان کارگر جوان که زیر آوار ساختمان در حال ساخت گرفتار شده بود نجات یافت.
نجات کارگر جوان از زیر آوار ساختمانی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 13:24 روز گذشته طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر فروریختن دیوار یک ساختمان نیمه کاره، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 46 و گروه نجات ایستگاه 1 را به محل حادثه در خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان پارس، کوچه تقوی اعزام کرد.
سید مصطفی جعفری افسر آماده منطقه 5 عملیات در این باره گفت: کارگران یک ساختمان مسکونی در حال ساخت، در هنگام کار و تخریب دیوارهای یک ساختمان به مساحت 500 متر مربع به یکباره قسمت زیادی از دیواره طبقه منفی 1 فرو ریخته و دو کارگر زیر آوار محبوس شده بودند و قبل از رسیدن آتش نشانان یکی از کارگران دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده بود ولی کارگر دیگر که 20 سال داشت تا کمر، زیر آوار محبوس شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات به محض رسیدن با ایمن سازی محل حادثه و با استفاده از تجهیزات موجود شروع به آواربرداری کردند و پس از تلاش های همه جانبه، موفق شدند کارگر را از زیر خروارها خاک و آجر بیرون بکشند.
جعفری اظهار داشت:آتش نشانان پس از پایان ماموریت، مصدوم را تحویل اورژانس دادند و با ارائه تذکرات ایمنی، پایان ماموریت خود را اعلام کردند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120011