انجمن مدیران ساختمان

13629
انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی قدیمی
تاریخ : 1398/11/6 14:21: کد خبر : 13629
انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی دو طبقه در خیابان شهید مصطفی خمینی باعث بروز آتش سوزی و مصدوم شدن مردی 45 ساله شد.
انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی قدیمی
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاههای 3 و 4 به همراه گروه امداد و نجات یک، پس از هماهنگی با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 11:42 دقیقه امروز خود را به محل حادثه درخیابان شهید مصطفی خمینی، امامزاده یحیی، کوچه افشار رساندند.
حسین اسماعیلی افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود، دراین خصوص گفت: در یک ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی به مساحت 250 متر مربع بر اثر نشت گاز سیلندر مایع دچار انفجار و آتش سوزی شد.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی کامل این ساختمان دو طبقه، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده، آتش سوزی ناشی از این انفجار را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.
افسر آماده منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران، اضافه کرد: همزمان با عملیات مهار آتش، گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به منظور جستجو و نجات افراد محبوس شده احتمالی وارد ساختمان شدند که موفق شدند سه نفر از ساکنان شامل یک مرد 45 ساله و دو زن 65 و 35 ساله را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.
اسماعیلی در ادامه گفت: مرد 45 ساله به دلیل شدت جراحات توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد و دو زن دیگرهم به صورت سرپایی در محل حادثه توسط امدادگران اورژانس مورد درمان قرار گرفتند.
وی در مورد علت وقوع این حادثه اظهار داشت: کارشناسان آتش نشانی منطقه در بررسی اولیه علت بروز این انفجار وآتش سوزی را نشت شدید گاز سیلندر مایع در محیط و ایجاد جرقه ناگهانی اعلام کردند که البته تحقیقات در خصوص این حادثه هم چنان از سوی کارشناسان در دست انجام است.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120021