انجمن مدیران ساختمان

13637
برگزاری مانور امداد و نجات آتش نشانان در منطقه 4 عملیات
تاریخ : 1398/11/8 12:9:0 کد خبر : 13637
آتش نشانان منطقه 4 عملیات با همکاری نیروهای امدادی، مانور مهار آتش سوزی و امدادرسانی به افراد گرفتار را در یک مجتمع تجاری برگزار کردند.
برگزاری مانور امداد و نجات آتش نشانان در منطقه 4 عملیات
به گزارش پایگاه خبری 125، نیروهای عملیات منطقه چهار آتش نشانی تهران(ایستگاه های 33، 62، گروه نجات 5 و پشتیبانی) به همراه مدیران پیشگیری، ایمنی، آموزش، تجهیزات و دیگر روسای این منطقه در مجتمع تجاری پارسه در میدان پاستوریزه، 45 متری زرند، ابتدای خیابان امری مجتمع تجاری پارسه حضور یافتند و با همکاری یکدیگر، نحوه مهار آتش سوزی و روش های امداد رسانی به افراد حادثه دیده را تمرین کردند.
حسین اسماعیلی فرمانده این مانور در این باره گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته، درمجتمع تجاری آتش سوزی رخ داده و تعدادی از افراد در این ساختمان ها گرفتار شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان ابتدا با نصب نوارها و علائم هشدار دهنده، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با استفاده از تجهیزات لوله کشی در طبقات فوقانی و منفی به کانون آتش سوزی دست پیدا کردند و آتش سوزی در ساختمان ها را مهار و کاملاً خاموش کردند.
اسماعیلی تصریح کرد: همزمان با مانور مهار آتش سوزی، گروه امداد و نجات آتش نشانی به همراه عوامل امدادی، عملیات امداد رسانی به افراد محبوس شده را آغاز کردند و پس از انتقال افراد توسط تیم نجات با استفاده از راپل به محل امن، مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.
گفتنی است: در پایان این مانور، اصول ایمنی آتش نشانی و چگونگی کار با خاموش کننده های دستی توسط مربیان آموزش سراها به شهروندان آموزش داه شد.م4
عکس: منطقه چهار عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120038