انجمن مدیران ساختمان

13638
مانور عملیاتی آتش نشانان منطقه 4 عملیات در تالار پذیرایی
تاریخ : 1398/11/8 16:17: کد خبر : 13638
نیروهای امدادی با همکاری یکدیگر، مانور مهار آتش سوزی ها و امدادرسانی به افراد گرفتار در محل حوادث را اجرا کردند.
مانور عملیاتی آتش نشانان منطقه 4 عملیات در تالار پذیرایی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، نیروهای تیم حریق و نجات ایستگاه 38، 125و گروه نجات ایستگاه 38 و 35 به همراه خودرو تنفسی منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران به همراه عوامل ستاد بحران شهرداری منطقه 18، اورژانس و نیروهای انتظامی در محل مانور در بزرگراه آیت اله سعیدی، نرسیده به پاسگاه نعمت آباد، خیابان مهر، ابتدای میرزایی، مجتمع تجاری و تالار پذیرایی افشار حضور یافتند و با همکاری یکدیگر نحوه مهار آتش سوزی ها و روش های امداد رسانی به افراد حادثه دیده را تمرین کردند.
داوود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی، درباره این مانور گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته، در داخل خیابان یک ساختمان، آتش سوزی رخ داده و تعدادی از افراد در آن گرفتار شده بودند و در طبقه منفی 2 فردی در چاه گرفتار شده و یک مصدوم هم در جرثقیل بالای برج گیر افتاده بود.
وی افزود: آتش نشانان ابتدا با نصب نوارها و علائم هشدار دهنده، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با استفاده از تجهیزات لوله کشی، آتش سوزی در ساختمان را مهار و کاملاً خاموش کردند.
قلی زاده با اشاره به عملیات گروه نجات ایستگاه 38 خاطر نشان کرد: آتش نشانان با به کارگیری وسایل تخصصی نجات با عملیات راپل، فرد گرفتار را با رعایت کامل موازین ایمنی به سلامت به پایین منتقل کردند و گروه نجات ایستگاه 35 نیز فرد گرفتار در چاه را نیز به سطح زمین منتقل کردند.
وی بیان کرد: همزمان با مانور مهار آتش سوزی، گروه امداد و نجات به همراه عوامل امدادی، عملیات امداد رسانی به افراد محبوس شده را آغاز کردند و پس از انتقال افراد به محل امن، مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.م4
عکس: منطقه چهار عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120044