انجمن مدیران ساختمان

13647
نجات 5 نفر از میان دود و آتش منزل مسکونی
تاریخ : 1398/11/14 11:3: کد خبر : 13647
با تلاش آتش نشانان، 5 شهروند از میان دود و آتش ناشی از آتش سوزی انباری منزل مسکونی در شهرک ولیعصر(عج) نجات یافتند.
نجات 5 نفر از میان دود و آتش منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود و شعله های آتش از یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 21:30 شب گذشته بی‌درنگ آتش نشانان ایستگاه 125 را به همراه تیم نجات 5 مستقر در ایستگاه 38 به محل حادثه در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان شیرودی روانه كرد.
روح اله محمدی فرمانده آتش نشانان در گزارش اولیه خود از این حادثه اعلام كرد: در یك ساختمان دو طبقه قدیمی ساخت به مساحت تقریبی 70 متر مربع، مالک اقدام به احداث یک انباری به مساحت 10 متر مربع کرده بود و اطراف آن را با پشم شیشه و ایرانیت پلاستیکی پوشانده بود.
وی ادامه داد: به دلایل نامعلوم این انباری دچار آتش سوزی شده و به دلیل قرار داشتن مقابل درب خروجی مانع فرار ساکنان از منزل شده و آنان درون منزل محبوس شده بودند.
وی افزود: نیروهای عملیات با رعایت موارد ایمنی و تجهیز خود به دستگاه تنفسی وارد ساختمان شدند و با توجه به انباشته شدن حجم بسیار زیاد دود در این ساختمان، جستجوی محبوسین احتمالی را آغاز کردند.
محمدی تصریح کرد: یك گروه از آتش نشانان با استفاده از لوله های آبدهی آتش نشانی وارد ساختمان شدند و بلافاصله شعله‌های آتش را مهار كردند.
فرمانده آتش نشانان بیان کرد: گروهی دیگری از آتش نشانان كه برای نجات جان ساكنین وارد ساختمان شده بودند موفق شدند 5نفر از ساكنین را صحیح و سالم به محیط امن انتقال دهند که با توجه به وضعیت نامناسب یکی از نجات یافتگان و به توصیه تیم اورژانس، وی به مرکز درمانی انتقال یافت.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120065