انجمن مدیران ساختمان

13667
برگزاری مانور بزرگ مقابله با آتش در منطقه دو عملیات
تاریخ : 1398/11/19 12:9: کد خبر : 13667
مانور بزرگ مقابله با آتش سوزی و امداد و نجات در منطقه دو عملیات توسط آتش نشانان سه ایستگاه و براساس اصول مدیریت فرماندهی حادثه(ICS) در مجتمع تجاری زیبا برگزار شد.
برگزاری مانور بزرگ مقابله با آتش در منطقه دو عملیات
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مانور نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 89، 29، 116 و نردبان هیدرولیکی و نیروهای ستاد بحران حضور داشتند و با همکاری یکدیگر، مانور مشترک خاموش کردن آتش سوزی در طبقه منفی 7 و امداد رسانی به شهروندان در ساختمان های بلند را به خوبی برگزار کردند.
رضا شقاقی رییس ایستگاه 89 سازمان آتش نشانی تهران به همراه مهندس محمودی مدیر آموزش منطقه این سازمان با حضور در محل این مانور، بر چگونگی انجام این تمرین عملیاتی نظارت داشتند.
شقاقی در این باره گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی ساختمان های بلند مرتبه در محدوده ایستگاه 89 لزوم افزایش مهارت نیروهای آتش نشانی برای رویارویی با حوادث احتمالی، آتش نشانان به همراه سایر نیروهای امدادی در مجتمع تجاری زیبا واقع در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد، نبش خیابان زیبا حضور یافتند و تمرین عملیاتی خود را براساس سیستم فرماندهی حادثه با هماهنگی، فرماندهی عملیات و افسر دستگاه های تنفسی را به اجرا درآوردند.
رییس ایستگاه 89 خاطرنشان کرد: آتش نشانان به طورهمزمان عملیات مهار آتش سوزی ها، تخلیه دود از طبقات منفی و نیز خارج کردن افراد محبوس شده با نردبان هیدرولیکی را اجرا کردند.
وی در پایان اذعان داشت:، شقاقی افزود: در محدوده منطقه دو عملیات آتش نشانی، تعداد زیادی ساختمان های بلند مرتبه وجود دارد که با اجرای این گونه مانورها، سعی بر این داریم آتش نشانان را همواره برای رویارویی با حوادث احتمالی آماده نگه داریم.م2
عکس: منطقه دو عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120109