انجمن مدیران ساختمان

13681
آتش سوزی گسترده در یک کارگاه بزرگ تولید مبل
تاریخ : 1398/11/22 8:57: کد خبر : 13681
آتش سوزی یک کارگاه بزرگ تولید مبلمان واقع در مرتضی گرد در جنوب غرب تهران با تلاش همه جانبه آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش سوزی گسترده در یک کارگاه بزرگ تولید مبل
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این آتش سوزی ساعت 02:12 دقیقه بامداد امروز به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 12، 125، 129 و همچنین دو دستگاه تانکرآب و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در بزرگراه آزادگان(مسیر غرب به شرق)، خیابان مرتضی گرد، خیابان ولیعصر(عج) اعزام شدند.
داود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، درمورد مشاهدات اول خود از این آتش سوزی گفت: هنگامی که به محل رسیدیم یک ساختمان دو طبقه و نیم به مساحت هر طبقه 800 متر مربع که بعنوان کارگاه تولید مبلمان و مصنوعات چوبی استفاده می شد، کاملا شعله ور بود.
وی با اعلام اینکه شعله های آتش قبل از رسیدن آتش نشانان تمامی ساختمان را تحت تسلط خود قرار داده بود، افزود: شدت آتش سوزی به حدی بود که حرارت زیاد ناشی از آن باعث تخریب بخش زیادی از ساختمان این کارگاه شده بود.
قلی زاده تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز کارگاه، با بکارگیری دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده از چهار جهت به کانون آتش نزدیک شده و عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی اضافه کرد: همزمان گروهی از آتش نشانان پس از مجهز شدن به تجهیزات انفرادی، به جستجو در قسمت های مختلف کارگاه پرداختند که خوشبختانه پس از بررسی همه نقاط کارگاه، معلوم شد هیچ یک از کارگران در میان دود و حرارت گرفتار نشده بود.
وی با اعلام این که این آتش سوزی خسارات فراوانی بر جای گذاشت، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه، این آتش سوزی گسترده را مهار و کاملا خاموش کردند.
قلی زاده در خصوص علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارات وارده گفت: هم اکنون کارشناسان آتش نشانی پس از خاموش شدن کامل این آتش سوزی، در محل حادثه حاضر شده و به بررسی و تحقیق درباره علت وقوع این حادثه و همچنین برآورد میزان خسارت وارده مشغول شدند.م4
عکس: مسعود موثق/فرهاد فرهادیان


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120137