انجمن مدیران ساختمان

13685
مهار آتش در انبار دوچرخه
تاریخ : 1398/11/27 14:21 کد خبر : 13685
آتش سوزی انبار دوچرخه در میدان رازی با حضور آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
مهار آتش در انبار دوچرخه
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در زیرزمین ساختمان 3 طبقه ای واقع در میدان رازی، خیابان جوادیان که به عنوان انبار دوچرخه مورد استفاده قرار می گرفت و اعلام آن از سوی شاهدان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ ساعت 14:11 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های 5 و یک به همراه خودروی دستگاه تنفسی و نردبان را به سوی محل حادثه اعزام کرد.
بنا به اظهار علیرضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در ساختمان سه طبقه ای، طبقه منفی یک آن به وسعت 100 مترمربع که از آن به عنوان انبار دوچرخه استفاده می شد، ناگهان دچار آتش سوزی شد و هر لحظه نیز بر وسعت آن افزوده می شد و همچنین آتش از طریق راه پله ها در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.
وی با اشاره به این که دود حاصله به راهروهای طبقات بالایی نفوذ کرده بود، افزود: آتش نشانان به منظور ایمن سازی محل حادثه، ابتدا جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و سپس به وسیله تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های آتش شدند.
جبارزاده تصریح کرد: همزمان با عملیات مهار آتش، گروه دیگری از آتش نشانان برای یافتن محبوس شدگان، به جستجو در طبقات ساختمان پرداختند که خوشبختانه با توجه به اطلاع دادن به موقع این حادثه، ساکنان قبل از رسیدن نیروهای امدادی از داخل ساختمان خارج شده بودند، به همین منظور به هیچ یک از ساکنان آسیب جانی نرسید فقط سرایدار انبار از ناحیه دست دچار سوختگی سطحی شد که جهت درمان اولیه تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کرده و از سرایت به قسمت های دیگر این ساختمان و طبقات جلوگیری بعمل آوردند.
شایان ذکر است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه 5 عملیات در حال بررسی است.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120162