انجمن مدیران ساختمان

13693
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان اداری و تجاری
تاریخ : 1398/11/30 13:59 کد خبر : 13693
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان اداری و تجاری در خیابان میرداماد با حضور به موقع آتش نشانان قبل از گسترش و سرایت به کارگاه مبل سازی مهار و خاموش شد.
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان اداری و تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 19:35 دقیقه روز گذشته توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 116و89 به همراه یک دستگاه نردبان و یک دستگاه خودرو دستگاه تنفسی به همراه یک دستگاه خودرو تشک نجات به محل حادثه در خیابان میرداماد، نبش میدان مادر اعزام شدند.
به گفته مهدی آشوری افسر آماده منطقه 2 عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت: یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 به دلیل نامشخص دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: هنگامی که به داخل پارکینگ در طبقه منفی یک ساختمان تجاری رسیدیم دود زیادی تمام فضای پارکینگ را فراگرفته و به داخل طبقات ساختمان و واحدهای تجاری نفوذ کرده بود.
عاشوری تصریح کرد: آتش نشانان مجهز به دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند و آن را در زمانی کوتاه خاموش و از سرایت آتش به کارگاه مبل سازی که در طبقه بالای پارکینگ قرار داشت جلوگیری کردند.
وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان به جستجو در طبقات پرداختند که خوشبختانه در داخل ساختمان افراد محبوس و مصدوم وجود نداشت.
افسر آماده منطقه 2 عملیات خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای انتشاریافته در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار مثبت و منفی تخلیه کردند و با ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.
علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.م2
عکس: روابط عمومی منطقه دو عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120199