انجمن مدیران ساختمان

13710
سقوط 6 طبقه ای مرد میانسال در بین درز انقطاع در ساختمان 5 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/12/13 12:54 کد خبر : 13710
مرد میان سالی که به داخل درز انقطاع بین دو ساختمان سقوط کرده بود توسط نیروهای آتش نشانی تهران در عملیاتی پیچیده، سخت و نفسگیر نجات داده شد.
سقوط 6 طبقه ای مرد میانسال در بین درز انقطاع در ساختمان 5 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:40 با تماس ساکنان ساختمان، نیروهای آتش نشانی ایستگاه 112 و گروه امداد و نجات 3 اسن سازمان را به خیابان ستارخان، خیابان همایون شهر جنوبی اعزام شدند.
حمیدرضا محمدیانی افسر آماده منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این خصوص اظهار داشت: مرد 45 ساله ای به هنگام کار در پشت بام یکی از ساختمان های 5 طبقه مسکونی از پشت بام به پایین و به داخل درز انقطاع دو ساختمان مجاور هم سقوط کرد.
وی افزود: این مرد که از پشت بان ساختمان 5 طبقه تا طبقه مفی یک در داخل درز انقطاع سقوط کرده بود در انتهای درز انقطاع گیر کرد و در همان محل بدام افتاد.
محمدیانی ادامه داد: نیروهای ایستگاه 112 و با کمک نیروهای نجات3 در عملیاتی دشوار با استفاده از ابزار تخصصی نجات اقدام به نفوذ و دسترسی به فرد مصدوم کرده و با ایمن سازی محل و تثبیت فرد بر روی برانکارد مخصوص، این شخص را از داخل درز انقطاع دو ساختمان بیرون آوردند.
وی ادامه داد:آتش نشانان در حضور امدادگران اورژانس با استفاده از ابزار نجات و برانكارد مخصوص، وی را به سطح زمین منتقل كردند و برای انتقال به مركز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.
گفتنی است علت بروز این حادثه در حال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م2
عکس: برهان بوربور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120294