انجمن مدیران ساختمان

13712
پنج خودرو سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی آتش گرفت
تاریخ : 1398/12/14 10:36 کد خبر : 13712
آتش سوزی پنج دستگاه خودرو سواری در پارکینگ طبقه منفی یک ساختمان شش طبقه مسکونی واقع در میدان المپیک، با تلاش به موقع شش گروه از آتش نشانان مهار و خاموش شد.
پنج خودرو سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی این حادثه به ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 100، 69، 114، 20 به همراه گروه امداد و نجات 8، 19و خودروهای پشتیبانی ساعت 10:39 دقیقه روز گذشته به محل حادثه در میدان المپیک، شهرک صدرا اعزام شدند.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل وقوع حادثه حضور داشت، گفت: پنج دستگاه خودروسواری در طبقه منفی یک و در قسمت پارکینگ ساختمان شش طبقه مسکونی دچار آتش سوزی شد و لحظاتی بعد دود و حرارت بسیار زیاد حاصل از این آتش سوزی، این ساختمان را در بر گرفت.
وی با اشاره به انتشار شدید دود در فضای پارکینگ و راه پله ها، افزود: آتش نشانان بی درنگ با بستن دستگاه های تنفسی در میان دود سیاه وارد طبقه منفی یک ساختمان شدند و با استفاده از چندین رشته لوله های آب و کف آتش نشانی و خاموش کننده های دستی به مقابله با آتش خودروها پرداختند و توانستند با مهار سریع این آتش سوزی، از گسترش بیشتر آن ممانعت به عمل آورند.
دیبا افزود: گروهی دیگر از آتش نشانان پس از تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی باتجهیزات کامل، عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را در طبقات فوقانی ساختمان انجام داده و ساکنانی که در داخل واحد های مسکونی این ساختمان 6 طبقه در میان دود گیر کرده بودند را به وسیله بالابر صحیح و سالم به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیب جانی نرسید.
این مدیرعملیات آتش نشانی اعلام کرد که هم اکنون کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی علت بروز این آتش سوزی و برآورد خسارات وارده هستند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120301