انجمن مدیران ساختمان

13716
مهار شعله‌های آتش در مطب دندانسازی
تاریخ : 1398/12/17 9:52: کد خبر : 13716
آتش سوزی نامعلوم در یک مطب دندانسازی با تماس فوری اهالی محل و حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد. آتش سوزی که اگر پیگیری و تماس شهروندان نبود می توانست خسارت های زیادر ا به همراه داشته باشد.
مهار شعله‌های آتش در مطب دندانسازی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۱۰:۱۲ دقیقه روز گذشته شهروندان در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از مشاهده دود بسیار زیاد داخل یک مطب دندانسازی خبر دادند و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران هم بی‌درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۴ را به محل حادثه اعزام کرد.
سعید نوری خصال، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در خصوص این عملیات اظهار کرد: «قسمت انباری در یکی از طبقات مطب دندانسازی به وسعت تقریبی ۵۰ متر مربع به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده بود که با توجه به خالی بودن این مطب، شهروندان با مشاهده دود از داخل ساختمان بلافاصله از سازمان آتش نشانی تهران درخواست کمک کرده بودند. لذا آتش نشانان ضمن رعایت موارد ایمنی و پس از قطع برق و گاز ساختمان و پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی با استفاده از یک رشته لوله آبدهی وارد ساختمان شده و توانستند در همان لحظات اولیه شعله‌های آتش را مهار کنند.»
وی افزود: «با توجه به اعلام به موقع شهروندان به سازمان آتش نشانی خوشبختانه از خسارات بیشتر به این مطلب جلوگیری شد و نیروهای آتش نشانی نیز پس از ایمن سازی محل حادثه و همچنین تخلیه دود از داخل ساختمان، محل حادثه را به عوامل کلانتری دولت آباد تحویل داده و به عملیات خود خاتمه دادند. پیگیری، نظارت و دقت نظر اهالی محل به عنوان شهروندانی ناظر توانست با سرعت عمل آتش نشانان همراه شده و در نتیجه باعث ایجاد خسارت شدید نشود.»
لازم به توضیح است علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می باشد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120312