انجمن مدیران ساختمان

13724
نجات 30 شهروند در آتش سوزی یک ساختمان 5 طبقه اداری
تاریخ : 1398/12/21 12:49 کد خبر : 13724
30 نفر از شهروندان که درآتش سوزی اتاقک کارگری در پارکینگ طبقه منفی یک ساختمان اداری پنج طبقه در میان دود گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.
نجات 30 شهروند در آتش سوزی یک ساختمان 5 طبقه اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، بدنبال تماس شهروندان و درخواست کمک از سامانه 125 برای خاموش کردن آتش سوزی در یکی از طبقات زیرین این ساختمان اداری، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ در ساعت 10:30 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های 57، 103 و گروه امداد و نجات 10 و همچنین خودرو نردبان و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به شمال به جنوب بزرگراه باقری، بین خیابان 200 و 202 روانه کرد.
به گفته غلامرضا سلیمی رئیس ایستگاه 103 آتش نشانی تهران، با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد از طبقه منفی یک ساختمان 5 طبقه اداری، دود و شعله بسیار زیادی خارج می شود و همچنین به دلیل نفوذ دود به طبقات فوقانی ساختمان، تعدادی از شهروندان در داخل طبقات و واحد های اداری آن گرفتار شده اند.
وی با اشاره به این که آتش سوزی در اتاقک کارگری در طبقه منفی یک این ساختمان رخ داده بود، افزود: آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول به داخل طبقات رفته و پس از جستجو موفق شدند 30 نفر از شهروندان را از میان دود و آتش از ساختمان خارج کنند وهمزمان گروه دوم با کشیدن لوله های آبرسان خود را به کانون آتش رسانده و این آتش سوزی را کاملا مهار و خاموش کردند.
سلیمی در ادامه ابراز داشت: یک گروه ازآتش نشانان که با نردبان بلند آتش نشانی از ضلع غربی ساختمان مشغول عملیات بودند موفق شدند چند تن از شهروندان را که در طبقات بالا گرفتار شده بودند به صورت کاملا ایمن به سطح زمین منتقل کنند.
این رئیس ایستگاه آتش نشانی با اعلام این که دراین حادثه به هیچ یک از شهروندان حاضر دراین ساختمان آسیب جانی نرسید، تصریح کرد: کارشناسان آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را تحت بررسی قرار دادند.م3
عکس: مرتضی موحدی نیا


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120338