انجمن مدیران ساختمان

13736
نجات ۲۵ نفر از ساکنان ساختمان دود گرفته
تاریخ : 1398/12/27 12:41 کد خبر : 13736
آتش گرفتن خودروی سواری در داخل پارکینگ ساختمان چهار طبقه سبب ترس و وحشت و نیز گرفتار شدن ده ها نفر از ساکنان این ساختمان شد.
نجات ۲۵ نفر از ساکنان ساختمان دود گرفته
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی پس از دریافت تماس ساکنان یک مجتمع مسکونی مبنی بر آتش گرفتن یک دستگاه خودروی سواری درداخل پارکینگ و انتشار شدید دود در ساختامن مسکونی، بلافاصله ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز زنگ ایستگاههای ۴۸ و ۲۴ را به صدا درآورد و نیروهای آتش نشانی را به همراه تیم نجات ۲، نردبان هیدرولیکی و تشک نجات عازم بلوار نبرد، خیابان ده حقی، خیابان میثم کرد.
محمد شکریان افسر آماده منطقه 8 عملیات آتش نشانی تهران در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری L90 که در داخل پارکینگ یک ساختمان چهار طبقه مسکونی متوقف بود در ساعات اولیه بامدادامروز از قسمت عقب آن طعمه آتش سوزی شد.
وی با اعلام این که شعله های آتش درحال سرایت به خودروی پارک شده ی مجاور بود، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از تقسیم شدن به سه گروه و همزمان با کشیدن لوله ی آبدهی وارد این مجتمع شدند و ضمن تخلیه ی ساکنان از داخل ساختمان، به خاموش کردن آتش سوزی خودرو پرداختند.
افسرآماده منطقه 8 عملیات درادامه اظهار داشت: پس از مهارآتش سوزی خودرو و نیزخنک شدن خودروهای مجاورآن به منظور شعله وری دوباره و کنترل آتش سوزی، آتش نشانان به لکه گیری کامل آن مشغول شدند.
شکریان علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی ذکر کرد و گفت: در این عملیات همچنین آتش نشانان از دو ضلع جنوب و شمال ساختمان موفق شدند ۲۵ نفر از ساکنان را که در میان دود حاصل از آتش سوزی خودرو، در داخل واحد های مسکونی خود بدام افتاده بودند، به بیرون ساختمان انتقال دهند.م8
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120379