انجمن مدیران ساختمان

13744
مرد 60 ساله ای به داخل چاه منزل سقوط کرد
تاریخ : 1399/1/8 16:37:0 کد خبر : 13744
صاحب خانه 60 ساله ای که به علت نامعلومی به عمق 10 متری چاه قدیمی منزل خود سقوط کرده بود، با تلاش آتش نشانان از عمق چاه زنده بیرون آورده شد.
مرد 60 ساله ای به داخل چاه منزل سقوط کرد
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 18:38 دقیقه عصر دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 14 و گروه امداد و نجات 17 به محل حادثه واقع در شهر ری، خیابان غفوری رهسپار شدند.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در خصوص چگونگی وقوع این حادثه گفت: محل حادثه یک منزل قدیمی یک طبقه بود که در بخشی از حیاط آن و در قسمت مجاور دیوارمنزل،چاهی قدیمی وجود داشت.
وی افزود ظاهراً مدت زیادی بود که از این چاه فاضلاب استفاده نمی شد و مالک ساختمان که مردی حدوداً 60 ساله بود در حوالی این چاه ایستاده بود که به یکباره دهانه چاه و موزائیک های روی آن فرو ریخت و این شخص که وزن سبکی نیز داشته و حدوداً 50 کیلو گرم بود به عمق 10 متری این چاه سقوط کرد.
ملکی با اعلام اینکه در عمق این چاه، یک متر آب وجود داشت، اضافه کرد: این فرد در این حادثه تا انتهای چاه سقوط کرد و در همان جا مصدوم و گرفتار شد.
سخنگوی آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با توجه به احتمال ریزش دیواره چاه،ابتدا ایمن سازی های لازم را انجام دادندو سپس یکی از همکاران خود را با تجهیزات کامل به عمق چاه فرستادند.
وی افزود:این آتش نشان با احتیاط کامل و با همکاری سایر نیرو های عملیاتی،در حالی که هر آن ممکن بود دیواره چاه ریزش کند، به پایین چاه رفته و این شخص را از عمق چاه بیرون آورد.
ملکی پایان این عملیات را 19:37 دقیقه همان روز اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به مصدومیت این مرد بیدرنگ وی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان انتقال یافت.
سخنگوی آتش نشانی در پایان از شهروندان خصوصاً افرادی که چاه های قدیمی دارند تقاضا کرد که اگر آنان قصد استفاده مجدد از این گونه چاه ها را ندارند حتماً در اولین فرصت نسبت به مسدود کردن کامل دهانه چاه اقدام کنند،چرا که در زمان بارندگی ممکن است این چاه ها حادثه ساز شده و با ریزش دهانه چاه، جان افراد و ساکنان به خطر افتد. بارندگی ها باعث سست شدن دیواره یا دهانه چاه شده و موجب خالی شدن اطراف دهانه چاه و نیز زیر موزائیک ها شود که در این حالت اگر فرد یا افرادی از آن قسمت عبور کنند به دلیل سست بودن آن قسمت از حیاط و دهانه چاه قطعاً چاه ریزش کرده و باعث سقوط افراد به داخل چاه می شود.
شایان ذکر است علت بروز حادثه سقوط مرد 60 ساله به داخل چاه منزل هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است