انجمن مدیران ساختمان

13745
انفجار گاز شهری در منزل یک کشته بر جای گذاشت
تاریخ : 1399/1/8 19:39:0 کد خبر : 13745
انفجار گاز شهری در یک واحد مسکونی کوچک در قسمت زیرزمین یک ساختمان دو طبقه قدیمی باعث مرگ پیرمردی 70 ساله و نیز مصدومیت 4 نفر از ساکنان این ساختمان شد.
انفجار گاز شهری در منزل یک کشته بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 4:20 بامداد امروز انفجار در یک منزل مسکونی واقع در خیابان شهید رجایی، خیابان تختی از طرف شاهدان و همسایگان به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 90 و 83 با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.
بر اساس این گزارش،محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی بود و انفجار در قسمت زیر زمین آن که یک واحد مسکونی کوچک به مساحت 40 مترمربع بود،اتفاق افتاد.
شدت انفجار به حدی بود که شیشه های خانه های اطراف شکست و همچنین سقف زیر زمین که کف طبقه اول بود تخریب شد و دیوار های آن نیز ریزش کرد.
در جریان این حادثه خسارت زیادی به زیر زمین و طبقات فوقانی این منزل دو طبقه قدیمی وارد شد و همچنین پیر مردی حدوداً 70 ساله در داخل واحد مسکونی خود در قسمت زیر زمین به سختی مجروح شد.
در جریان این حادثه همچنین 4 نفر از ساکنان طبقات فوقانی که دو مرد و دو زن بودند دچار مصدومیت شده و داخل واحد مسکونی خود گرفتار شدند که بلافاصله با کمک نیرو های آتش نشانی هر 4 مصدوم و نیز پیرمرد 70 ساله از محل حادثه خارج و تحویل عوامل اورژانس شدند.
امدادگران اورژانس پس از انجام معاینات اولیه،متأسفانه فوت پیرمرد 70 ساله را مورد تأیید قرار دادند و همچنین با توجه به مصدومیت و جراحات شدید دو نفر از ساکنان ساختمان بلافاصله هر دو توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و دو نفر دیگر هم در همان محل به طور سر پایی مورد مداوا قرار گرفتند.
پس از بررسی کارشناسان آتش نشانی در محل حادثه،مشخص شد که این انفجار به دنبال نشت گاز شهری در قسمت زیر زمین و رسیدن آن به شعله رو باز رخ داده بود،البته تحقیقات بیشتر در این خصوص توسط عوامل اداره گاز در دست انجام است.
کارشناس آتس نشانی به شهروندان توصیه کرد که از هرگونه تغییر و دستکاری لوله کشی های گاز در داخل ساختمان ها و منازل مسکونی جداً خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً باید با اخذ مجوز های لازم و توسط متخصصان صورت گیرد.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120415