انجمن مدیران ساختمان

13748
انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی
تاریخ : 1399/1/12 15:56: کد خبر : 13748
یک منزل مسکونی به وسعت 160 متر مربع در منطقه الهیه تهران صبح امروز بر اثر انفجار و آتش سوزی به تلی از خاکستر تبدیل شد.
انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 10:55 دقیقه صبح امروز صدای انفجار مهیبی در یک ساختمان مسکونی به گوش رسید که همسایگان با شنیدن صدای انفجار و خروج دود و آتش از یک واحد مسکونی، سراسیمه وقوع این حادثه را به سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده و در خواست کمک فوری کردند.
ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله پس از دریافت این خبر آتش نشانان ایستگاه های 130 و ف88 به همراه خودروی حامل دستگاه های تنفسی و همچنین خودروی ویژه حمل تشک نجات را به محل حادثه واقع در محله الهیه، خیابان مهدیه اعزام کرد.
به گفته رضا محمدزاده افسر آماده منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی تهران، محل حادثه یک ساختمان 3 طبقه مسکونی 7 واحدی بود که یک واحد مسکونی به مساحت 160 متر مربع در طبقه اول این ساختمان با صدای مهیبی دچار انفجار و آتش سوزی شد.
وی افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان در محل این حادثه، این منزل مسکونی کاملاً شعله ور بود و تمام لوازم داخل آن و حتی گچ های دیوار ها و سقف های این منزل سوخته و دچار تخریب شده بود.
محمدزاده اضافه کرد: شدت شعله های آتش به قدری بود که حتی بیرون از آن واحد مسکونی و در داخل راه پله ها گچ های دیوار ها تخریب شده و آثار سوختگی کاملاً مشخص بود.
وی در ادامه اظهار داشت: پیش از رسیدن نیرو های عملیاتی، چند نفر از ساکنان این ساختمان که به هنگام وقوع آتش سوزی در داخل این ساختمان حضور داشتند، به سلامت از محل خارج شده بودند.
این افسر آماده در مورد چگونگی وقوع این حادثه اعلام کرد:بنا به اظهار شاهدان، در همان واحد مسکونی که طعمه آتش سوزی شده بود، مشغول رنگ آمیزی بودند که این حادثه اتفاق افتاد و حتی 2 تا 3 گالن مایعات سریع الاشتعال مانند تینر یا الکل در محل وجود داشت که وجود همین مایعات قابل اشتعال باعث گسترش آتش سوزی و شدت حرارت آن شده بود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید، فقط یک نفر مرد 36 ساله ای که داخل حمام این منزل بود کمی دچار شوک و ترس شده بود که برای تست و مداوای نهایی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.
محمدزاده تصریح کرد: با عملیات به موقع و حضور سریع آتش نشانان در محل حادثه، عملیات به سرعت آغاز شد و آنان ضمن مهار و خاموش کردن کامل این آتش سوزی، از گسترش شعله های آتش به اطراف و طبقات فوقانی جلوگیری به عمل آوردند.
وی از شهروندان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و در حالی که در این روز های تعطیلات در خانه ماندن از سوی مسئولین تاُکید می شود بنابر این الآن دیگر زمانی نیست که کار های تعمیراتی و مرمت خانه ها و یا رنگ آمیزی آن صورت پذیرد، ضمن این که مواد قابل اشتعال چه برای رنگ آمیزی یا به هر دلیلی نباید در داخل منزل نگه داری شود چرا که کار بسیار خطر ناکی است بطوری که حتی رسیدن بخارات این مایعات سریع الاشتعال به شعله آزاد می تواند باعث آتش سوزی و یا انفجار مهیب شود.