انجمن مدیران ساختمان

13752
آتش سوزی سه خودرو سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
تاریخ : 1399/1/18 11:59: کد خبر : 13752
با آتش گرفتن سه دستگاه خودرو سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی، ساکنان آن در در طبقات این مجتمع در میان دود ناشی از این آتش سوزی به دام افتادند.
آتش سوزی سه خودرو سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۰۱:۲۳ دقیقه بامداد امروز در پی آتش سوزی خودروهای سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی واقع در شهر ری، میدان ساعی، خیابان فدایی، ساکنان این ساختمان با مشاهده دود غلیظی که از داخل پارکینگ خارج می شد، سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از وقوع این حادثه خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۹ به همراه گروه امداد و نجات ۱۷، خودروی دستگاه تنفسی و خودروی بالابر را به محل حادثه اعزام کرد.
توکل قاسم پور افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی در مورد این آتش سوزی اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ در پارکینگ منفی یک مجتمع مسکونی ۲۰ واحدی به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد که با توجه به بسته بودن فضای پارکینگ، شعله های آتش به دو خودروی مجاور آن شامل خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ سرایت کرد و منجر به شعله وری و متصاعد شدن دود بسیار زیادی از داخل پارکینگ به بیرون شد.
وی اضافه کرد: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و گاز مجتمع به چند گروه تقسیم شدند که یک گروه پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی با استفاده از لوله های آبدهی آتش نشانی برای خاموش کردن شعله های آتش وارد پارکینگ ساختمان شده و دو گروه دیگر با استفاده از دستگاه تنفسی به جستجوی محبوسین در طبقات و همچنین تخلیه ساکنان از داخل ساختمان پرداختند.
افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی تهران افزود: نیروهای آتش نشانی بلافاصله توانستند به کانون آتش سوزی دسترسی پیدا کرده و شعله های آتش را در همان دقایق اولیه مهار و کاملا خاموش کنند و همچنین گروه دیگری از آتش‌نشانان پس از بررسی در داخل ساختمان موفق شدند حدود ۴۰ نفر از ساکنان را به محیط امن و بیرون از ساختمان منتقل کنند.
قاسم پور خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام به موقع آتش نشانان و مهار شعله های آتش در همان دقایق اولیه تنها یک نفر از ساکنان که مردی ۵۵ سال بود دچار شوک و وحشت شده بود که برای انجام معاینه به کادر پزشکی حاضر در محل حادثه تحویل داده شد.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م۷
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120457