انجمن مدیران ساختمان

13767
نجات مرد ی سالخورده از میان دود و آتش سوزی خانه اش
تاریخ : 1399/1/27 12:38: کد خبر : 13767
پیرمرد بیماری که با آتش گرفتن منزلش در میان دود و آتش بدام افتاده بود، با کمک آتش نشانان از محل آتش سوزی نجات یافته و به بیمارستان منتقل شد.
نجات مرد ی سالخورده از میان دود و آتش سوزی خانه اش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، وقوع این حادثه ساعت 8 صبح امروز به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع رسانی شد که بی درنگ با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان، نیروهای آتش نشانی ایستگاه۹۹ عازم میدان خراسان، خیابان طیب شدند.
به گفته علیرضا حجازی فرمانده ی آتش نشانان اعزامی، محل حادثه یک ساختمان دو طبقه ی قدیمی به وسعت ۷۰ متر مربع بود که طبقه ی اول آن از قسمت آشپزخانه به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.
وی با اشاره به اظهار حاضرین در خصوص گرفتار شدن مرد سالخورده ای در داخل این ساختمان قدیمی، افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل و ایمن کردن آن، با استفاده از یک رشته لوله ی آب پرفشارآتش نشانی وارد ساختمان شده و همزمان با جستجو برای یافتن این پیرمرد، مشغول خاموش کردن شعله های آتش شدند.
این فرمانده آتش نشانی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی درحالی این شخص مسن را در داخل ساختمان پیدا کردند که برای نجات خود در حال تلاش بود، آنان بلافاصله او را از میان دود و آتش بیرون آورده و به خارج از ساختمان انتقال دادند.
وی در ادامه ابراز داشت: پس از نجات این مرد سالخورده، آتش نشانان به سرعت به کانون آتش در طبقه اول دسترسی پیدا کرده و ضمن جلوگیری از پیشروی شعله ها به اطراف، آن را به طور کامل مهار و خاموش کردند.
حجازی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد وگفت: پیرمرد حادثه دیده سریعا توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.م8
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120504