انجمن مدیران ساختمان

13768
نجات کارگران جوان از زیر آوار ساختمان در حال تخریب
تاریخ : 1399/1/28 12:58: کد خبر : 13768
چهار کارگر جوانی که زیر آوار ساختمان در حال تخریب در محله جنت آباد تهران گرفتار شده بودند، با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.
نجات کارگران جوان از زیر آوار ساختمان در حال تخریب
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 13:24 ظهر امروز طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر فرو ریختن یک ساختمان در حال تخریب، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 55 و گروه امداد و نجات 3 این سازمان را به محل حادثه واقع در جنت آباد مرکزی، خیابان دانش اعزام کرد.
به گفته حسین خرادمهر معاون رئیس ایستگاه 55 سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: در یک ساختمان سه طبقه قدیمی، تعداد 4 کارگر جوان مشغول تخریب این ساختمان بودند که در هنگام تخریب دیوارها و سقف ساختمان به یکباره قسمت زیادی از سقف طبقه دوم به وسعت تقریبی 50 مترمربع دچار ریزش شد و هر چهار کارگر در زیر آوار بدام افتادند.
وی اضافه کرد: قبل از رسیدن آتش نشانان دو تا از کارگران از زیر آوار بیرون کشیده شده بودند ولی دو کارگردیگر که حدودا 30 ساله بودند، همچنان درزیر آوار محبوس شده بودند.
خرادمهر درادامه تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه با ایمن سازی کامل محل آوار، با استفاده از تجهیزات شروع به آواربرداری کردند و پس از تلاش بسیار، سرانجام موفق شدند هر دو کارگر را زنده از زیر آوار خارج کنند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی با اشاره به این که کارشناسان آتش نشانی منطقه علت بروز این حادثه را در دست بررسی قرار داده اند، افزود: آتش نشانان پس از بیرون آوردن کارگران مصدوم از زیر آوار، مصدومین این حادثه را جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120514