انجمن مدیران ساختمان

13774
مصدومیت دو کارگر در حادثه سقوط از تاورکرین
تاریخ : 1399/1/31 12:38: کد خبر : 13774
دو کارگر به هنگام کار بر روی جرثقیل ساختمانی(تاورکرین) از ارتفاع 10 متری به پایین سقوط کرده و به سختی مجروح و روانه بیمارستان شدند.
مصدومیت دو کارگر در حادثه سقوط از تاورکرین
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، طی تماس کارکنان یک مرکز آموزشی در ساعت ۱۷:۴۸ عصر روزگذشته با سامانه ۱۲۵، وقوع یک مورد حادثه سقوط دو کارگر از روی جرثقیل تاور کرین به آتش نشانی اطلاع رسانی شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۰ و گروه امداد ونجات ۱۸ به بزرگراه چمران، تقاطع جلال آل احمد اعزام شدند.
محمد مومن افسر آماده منطقه ۲ عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که محل حادثه یک کارگاه ساختمانی در یک مرکز آموزشی بود، افزود: دو کارگر در ارتفاع 10 متری یک جرثقیل تاورکرین مشغول جمع آوری این د ستگاه بودند که ناگهان هر دو به دلیل نامعلومی به همراه اتاقک متصل به جرثقیل به پایین سقوط کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: این دوکارگر در قسمت پایین تاور کرین که گودالی به عمق پنج متر وجود داشت، افتادند و پس از آن بخشی از قطعات فلزی تاور کرین بر روی آنان سقوط کرد و هر دو نفردر زیرده ها کیلو آهن گیرافتاده و به سختی دچار مصدومیت شدند.
افسر آماده منطقه۲ عملیات تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام داده و سپس تلاش خود را برای رها سازی این دو کارگر از زیر آهن های سقوط کرده، آغازکردند.
وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی سرانجام این دو کارگر مصدوم ایرانی را پس از تثبیت کردن بر روی برانکارد از داخل گودال خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا برای انجام اقدامات پزشکی به مراکز درمانی انتقال یابند.
گفتنی است علت بروزاین حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: برهان بوربور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120528