انجمن مدیران ساختمان

13780
فروکش کف پارکینگ دامی برای خودرو شد
تاریخ : 1399/2/2 11:32:0 کد خبر : 13780
نشست ناگهانی زمین در پارکینگ یک ساختمان مسکونی موجب فرو رفتن چرخ های یک خودرو سواری در محل فروکش کف پارکینگ شد.
فروکش کف پارکینگ دامی برای خودرو شد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 15:05 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125، وقوع این حادثه به آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان، گروه امداد و نجات ایستگاه 3 را به محل حادثه در خیابان 17 شهریور، خیابان آبشار اعزام کرد.
محمدرضا مرشددوست فرمانده نجاتگران اعزامی در این باره گفت: چرخ های جلوی یک دستگاه خودرو سواری پرشیا بر اثر فروکش کردن کف پارکینگ بک ساختمان مسکونی، به داخل گودال ایجاد شده، فرو رفت، به طوری که تلاش ساکنان نیز برای خارج کردن خودرو از محل فروکش، نتیجه ای نداد.
وی افزود: نجاتگران آتش نشانی به محض حضور در محل حادثه، اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از فرورفتن بیشتر چرخ های خودرو به داخل گودال انجام شد و سپس با استفاده از جرثقیل دستی و همچنین طناب های مخصوص و قرقره، خودرو را مهار کرده و از داخل گودال بیرون کشیدند.
این فرمانده نجاتگران آتش نشانی با اعلام این که دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید، درخصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت: احتمال دارد شکسته شدن گلدانی چاه ونیزشسته شدن تدریجی خاک های اطراف دهانه آن براثر نشت آب های فاضلاب و یا شکستگی لوله آب و نشت تدریجی آب در زیر موزائیک کف پارکینگ موجب فروکش زمین و ایجاد گودال شده باشد، البته بررسی های بیشتر در این خصوص هم چنان توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه ادامه دارد.
وی از شهروندان تهرانی در خواست کرد که درهنگام بروز چنین حوادثی، بلافاصله مراتب را به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع دهند و تا رسیدن آتش نشانان هیچ گونه اقدامی انجام ندهند زیرا ممکن است هر لحظه بر وسعت محل فروکش زمین افزوده شده و اتفاقات خطرناکی متوجه شهروندان شود.م5
عکس: منطقه پنج عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120543