انجمن مدیران ساختمان

13782
نجات 3 نفر از میان دود و آتش در یک ساختمان اداری
تاریخ : 1399/2/3 13:48:0 کد خبر : 13782
با تلاش آتش نشانان سه شهروند از میان دود غلیظ و آتش سوزی واحد اداری در خیابان سعادت آباد نجات یافتند.
نجات 3 نفر از میان دود و آتش در یک ساختمان اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 11:23 امروز در پی تماس کارکنان یک ساختمان اداری در خیابان سعادت آباد، خیابان دادمان، خیابان بهارستان، با سامانه 125، مبنی بر آتش سوزی طبقه سوم یک ساختمان اداری از قسمت آشپزخانه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 25، 58، نجات 3، نردبان 25، خودروی تنفسی ایستگاه10 و تشک نجات ایستگاه 55 را به محل حادثه اعزام کرد.
مولایی، افسر آماده منطقه2 عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه در طبقه سوم یک ساختمان اداری 4 طبقه رخ داده بود و شعله های آتش در حال گسترش و سرایت به دیگر نقاط ساختمان و طبقات بود و در این میان سه نفر از کارکنان ساختمان در طبقه چهارم در میان انبوهی از دود گیر افتاده بودند.
وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله با رسیدن به محل حادثه با رعایت کامل موارد ایمنی و با تقسیم شدن به دو تیم مهار شعله های آتش و نجات محبوسین را آغاز کردند و موفق شدند سه نفر از افرادی که در میان دود در طبقه چهارم محبوس شده بودند را نجات دهند و تیم دیگر هم با رساندن خود به کانون آتش سوزی، در کمترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و خاموش کنند.
مولایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طبقات ساختمان و اتاق ها دچار دود گرفتگی شده بودند، آتش نشانان با استفاده از فن های فشار مثبت و منفی دود ناشی از آتش سوزی را از واحد های اداری تخلیه کردند.
وی افزود: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات لازم ایمنی به کارکنان ساختمان اداری به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است: علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: محمد کیانی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120550