انجمن مدیران ساختمان

13783
نجات 7 شهروند گرفتار در آتش سوزی ساختمان 4 طبقه مسکونی
تاریخ : 1399/2/3 14:24:0 کد خبر : 13783
آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی با حضور بموقع آتش نشانان و نجات 7 نفر از ساکنان بخیر گذشت.
نجات 7 شهروند گرفتار در آتش سوزی ساختمان 4 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شاهدان این حادثه با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی به موقع این آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت 12:50 ظهر دیروز آتش نشانان ایستگاههای 2 و 93 این سازمان را به آدرس خیابان شهید نامجو(گرگان)، ایستگاه کاشی ها، کوچه شهید افضلی اعزام کرد.
منصور فراهانی رئیس ایستگاه 93 که به همراه نیروها در محل حادثه حضور یافته بود و بر روند عملیاتی آتش نشانان نظارت داشت، در این باره گفت: آتش سوزی در قسمت اتاق خواب یک واحد مسکونی در طبقه سوم یک ساختمان 4 طبقه رخ داد.
وی با اشاره به این که در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه دود زیادی از پنجره ها خارج می شد، در مورد چگونگی عملیات خاموش کردن این آتش سوزی ابراز داشت: آتش نشانان بلافاصله پس از مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و پوشیدن دستگاه تنفسی ضمن انجام ایمن سازیهای اولیه، عملیات خود را در قالب دو تیم عملیاتی آغاز کردند.
وی افزود: تیم اول با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی به مهار شعله های آتش پرداختند و در کمترین زمان ممکن توانستند آتش سوزی را کاملا خاموش کنند و از سرایت آن به قسمتهای دیگر ساختمان و همچنین بروز خسارت مالی بیشتر جلوگیری بعمل آورندو تیم دوم نیز همزمان با تیم اول به جستجو جهت یافتن محبوسین در طبقات پرداختند و موفق شدند تعداد 7 نفر از ساکنان این ساختمان را به محلی امن انتقال دهند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی اعلام کرد که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی است.م6
عکس: محمدرضا نظری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120556