انجمن مدیران ساختمان

13789
نجات 6 شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
تاریخ : 1399/2/6 13:8:0< کد خبر : 13789
آتش نشانان 6 شهروند را از میان دود و آتش ساختمان مسکونی 4 طبقه در میدان تسلیحات نجات دادند.
نجات 6 شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، صبح امروز ساعت 7:10 حادثه آتش سوزی توسط شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع رسانی شد که بلافاصله توسط ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 101 به میدان تسلیحات، خیابان محمدی اعزام شدند.
هومن مسعودی رییس ایستگاه 101 که به همراه نیروهای عملیات در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک دستگاه موتور سیکلت در داخل پارکینگ یک ساختمان 4 طبقه مسکونی به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود و دود و حرارت حاصل از این آتش سوزی به داخل راهروها و طبقات بالا نفوذ کرده بود به نحوی که فضای هر 4 واحد مسکونی مملو از دود شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه با رعایت کامل اصول ایمنی با تجهیزات انفرادی کامل، ضمن قطع برق و گاز ساختمان، همزمان در قالب دو تیم جستجو و نجات و تیم اطفاء عملیات خود را آغاز کردند.
مسعودی تصریح کرد: گروه اول در کمترین زمان ممکن توانستند با استفاده از یک رشته لوله آبدهی فشار قوی آتش نشانی(هوزریل) این آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کنند و گروه دیگر نیز موفق شدند 6 نفر از ساکنین را که یک نفر از آنها دچار مشکل تنفسی بود به محیطی امن انتقال دهند.م6
عکس: محمدرضا نظری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120569