انجمن مدیران ساختمان

13790
آتش سوزی کارگاه تولید مبلمان در محله مرتضی گرد
تاریخ : 1399/2/7 10:52:0 کد خبر : 13790
یک کارگاه تولید مبل در منطقه جنوب غرب تهران شب گذشته به علت نامشخصی درکام آتش فرو رفت و خسارات مالی زیادی ببار آمد.
آتش سوزی کارگاه تولید مبلمان در محله مرتضی گرد
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 20:02 دقیقه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 12، 125، به همراه گروه نجات 5 و خودروی حامل دستگاه تنفسی، به سمت بزرگراه آزادگان(مسیر غرب به شرق)، خیابان مرتضی گرد حرکت کردند.
داود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، در این خصوص گفت: محل حادثه یک باب کارگاه رنگ کاری مبلمان و مصنوعات چوبی به مساحت 100 متر مربع بود که در طبقه همکف ساختمان سه طبقه ای قرار داشت.
وی اضافه کرد: این کارگاه به علت بار اشتعال بسیار بالا و وجود بشکه های تینر و همچنین قرار داشتن یک دستگاه خودرو در داخل این کارگاه، ، شعله های آتش در حال سرایت به طبقات بالا و ساختمان مقابل آن بود.
معاون منطقه چهار عملیات این سازمان تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده از دوجهت به کانون آتش نزدیک شده و عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
قلی زاده در ادامه اظهار داشت: همزمان گروه نجات نیز پس از مجهز شدن به تجهیزات انفرادی، به جستجو در قسمت های مختلف کارگاه و ساختمان پرداختند که خوشبختانه پس از بررسی همه نقاط کارگاه، معلوم شد هیچ یک از کارگران و ساکنان ساختمان، در میان دود و حرارت گرفتار نشده بودند.
وی افزود: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه این آتش سوزی گسترده را مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین از سرایت شعله های آتش به ساختمان های همجوار جلوگیری به عمل آوردند.
معاون منطقه 4 عملیات آتش نشانی در خاتمه اعلام کرد که علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد دقیق میزان خسارات وارده، در حال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120574