انجمن مدیران ساختمان

13792
آتش سوزی فروشگاه لوازم رایانه در یک مجتمع تجاری
تاریخ : 1399/2/8 9:42:0< کد خبر : 13792
آتش سوزی در یک پاساژ تجاری بزرگ در خیابان ولیعصر با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش سوزی فروشگاه لوازم رایانه در یک مجتمع تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، بروز این حادثه ساعت 0:05 بامداد امروز از سوی نگهبانان یک پاساژ تجاری به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 46، 18 و گروه نجات ایستگاه 1 را به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و نردبان هیدرولیکی به خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر اعزام کرد.
به گفته سید مصطفی جعفری، افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران، در طبقه سوم یک پاساژ چهار طبقه، 1 باب مغازه 67 متری لوازم جانبی کامپیوتر و تعمیرات آن به علت نامعلوم دچار کندسوزی و آتش سوزی شده بود و هر لحظه از طریق سقف های کاذب مشترک در حال سرایت به مغازه های همجوار و سرایت دود به طبقات دیگر بود.
وی ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ با تجهیز خود به تجهیزات خاموش کننده از میان دودهای غلیظ معلق در هوا عبور کرده و با کانون یابی محل آتش در یک مغازه، قفل درب کرکره ای را برش داده و مشغول مهار شعله های آتش شدند.
جعفری با اشاره به مهار آتش سوزی توسط آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آوردند.
وی گفت: خوشبختانه این حادثه مصدوم و محبوس شده ای در بر نداشت و آتش نشانان پس از مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن توسط نیروهای عملیاتی و نیز لکه گیری محل، دود های معلق در هوا را با استفاده از فن های مخصوص آتش نشانی خارج و پایان ماموریت خود را اعلام کردند.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120588