انجمن مدیران ساختمان

13793
آتش سوزی در برج 10 طبقه مسکونی
تاریخ : 1399/2/8 12:31:0 کد خبر : 13793
آتش سوزی انباری در طبقه منفی دو ساختمان 10 طبقه مسکونی پیش از گسترش و سرایت به اطراف با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی در برج 10 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 21:12 دقیقه شب گذشته با مشاهده دود و آتش توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 55، 102 و نیروی نجات 3 این سازمان به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی، خودروی نردبان 64 متری و تشک نجات به محل حادثه در اشرفی اصفهانی، جنوب به شمال، نرسیده به پونک، خیابان صفاریان طوسی اعزام شدند.
ایرج جعفری افسر آماده منطقه 1 عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که محل حادثه یک ساختمان مسکونی 10 طبقه 80 واحدی بود، افزود: آتش سوزی در طبقه منفی دو در قسمت انباری به وسعت 10 متر مربع متعلق به یکی از واحدهای مسکونی این برج که مملو از لوازم مستعمل و ضایعات بود، رخ داده بود.
وی با اشاره به شعله ور بودن کامل این انباری و انتشار شدید دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات فوقانی، تصریح کرد: از آنجایی که بیم آن می رفت ساکنان برج در واحدهای خود در طبقات گرفتار شده باشند، آتش نشانان بلافاصله به طور همزمان عملیات نجات و خاموش کردن آتش را آغاز کردند.
جعفری افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به سرعت به مقابله با آتش سوزی پرداختند و شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و خاموش کردند.
افسر آماده منطقه 1 عملیات سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار شدید دود در طبقات و هوشیاری اهالی برج و اطلاع رسانی به موقع آن به دیگرساکنان در طبقات فوقانی ساختمان، آنان به سرعت از طریق راه پله ها در حال تخلیه ساختمان بودند که با راهنمایی نیروهای عملیات همگی به خارج از ساختمان هدایت شده و به محل امن منتقل شدند.
گفتنی است: این حادثه خوشبختانه هیچگونه مصدومی در بر نداشت.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120590