انجمن مدیران ساختمان

15523
سردخانه قدیمی در جاده خاوران آتش گرفت
تاریخ : 1399/2/11 13:1:0 کد خبر : 15523
آتش سوزی در یک سردخانه قدیمی، با تلاش نیروهای عملیاتی سه ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.
سردخانه قدیمی در جاده خاوران آتش گرفت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، وقتی نگهبانان سردخانه و کارگاه های همجوار در جاده خاوران متوجه بروز آتش سوزی شدند بلافاصله با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که آتش نشانان ایستگاه های 121، 66 و 63 به همراه تانکر آب، خودرو حامل دستگاه های تنفسی و گروه امداد و نجات 15، ساعت ۰۰:۰۵ بامداد امروز با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران خود را به جاده خاوران(مسیر شرق به غرب)، روستای لپه زنگ اعزام کرد.
داود حقی افسر آماده منطقه هشت عملیات آتش نشانی تهران، درباره این حادثه گفت: یک اتاقک 50 مترمربعی در طبقه بالای یک سردخانه خالی از اجناس به مساحت 4۰۰ مترمربع دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود.
وی افزود: هر لحظه احتمال سرایت شعله های آتش به کارگاه ها و کارخانه های اطراف وجود داشت که نیروهای عملیاتی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از مجهز شدن به تجهیزات تنفسی و قطع جریان برق و گاز، با استفاده از لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های آتش شدند.
افسر آماده منطقه هشت عملیات آتش نشانی تهران اضافه کرد: احتمال محبوس شدن افراد در داخل سردخانه وجود داشت که همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و عملیات جستجو در محل حادثه را آغاز کردند.
حقی با اشاره به اینکه خوشبختانه پس از جستجو مشخص شد هیچ یک از نگهبانان در میان دود و آتش گرفتار نشده اند، گفت: نیروهای عملیاتی شعله های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120606