انجمن مدیران ساختمان

15749
انفجار گاز شهری در خیابان کمیل حادثه آفرید + فیلم
تاریخ : 1399/2/20 9:51:0 کد خبر : 15749
انفجار گاز شهری در یک ساختمان مسکونی 4 طبقه، خسارت مالی و 9 مصدوم بر جای گذاشت.
انفجار گاز شهری در خیابان کمیل حادثه آفرید + فیلم
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 2:47 دقیقه بامداد امروز صدای انفجار مهیبی در یک ساختمان مسکونی به گوش رسید که همسایگان سراسیمه و شوک زده با فرض وقوع زلزله به خیابان پناه برده و حادثه را به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های 85، 8 و نجات 5(نجات ایستگاه 38) را به محل حادثه در خیابان کمیل، بعد از جیحون، خیابان موحدی مهر اعزام کرد.

به گفته محمد اسماعیلی افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران: محل حادثه یک ساختمان 4 طبقه مسکونی بود که طبقه چهارم آن به مساحت 60 متر مربع با انفجار مهیبی دچار آوار شده و دیوارهای آن و نیز دیوارهای همجوار ساختمان های مجاور به طور کامل تخریب و در پی آن مقادیر بسیاری شیشه و مصالح ساختمانی به ساختمان های اطراف پرتاب شده بود.
وی ادامه داد: در پی این حادثه سه دستگاه خودروی سواری پارک شده در خیابان مورد اصابت اشیای پرتاب شده قرار گرفته ولی خوشبختانه دچار آتش سوزی نشده بودند.
وی افزود: با توجه به رسیدن گروه اول آتش نشانان در زمان برابر با یک1 دقیقه در محل این حادثه و بررسی محل و ایمن سازی اطراف ساختمان، به کانون حادثه در طبقه چهارم اعزام شدند و مشاهده کردند بر اثر موج انفجار دیوار شکاف برداشته و یک مرد میانسال که مالک ساختمان مجاور بود به پایین ساختمان سقوط کرده و یک مرد دیگر در زیر آوار واحد تخریب شده محبوس شده بود.
اسماعیلی با اشاره به مصدومیت جزئی 7 نفر دیگر از ساکنان ساختمان بر اثر موج انفجار و پرتاب شیشه و اشیاء تصریح کرد: آتش نشانان در این حادثه به سرعت به گروه های مختلف تقسیم شدند و برخی مشغول خارج کردن مصدومین سطحی شدند و برخی دیگر همزمان، مشغول آوار برداری شدند که خوشبختانه بعد از مدتی کوتاه شخص را در اتاق خواب و در زیر آوار، زنده بیرون آوردند و وی را تحویل عوامل اورژانس برای اعزام به بیمارستان دادند و مصدومین دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند.
این افسر آماده در مورد چگونگی وقوع این حادثه اعلام کرد: بنا به اظهار کارشناسان علت یابی آتش نشانی، علت انفجار این منزل نشت گاز شهری بوده که علت یابی اصلی در دست بررسی بیشتر است.م5




لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120640