انجمن مدیران ساختمان

15767
منزل مسکونی در نبود ساکنان آتش گرفت
تاریخ : 1399/2/23 13:23: کد خبر : 15767
یک منزل مسکونی دو طبقه که در زمان عدم حضور مالک و ساکنان آن دچار آتش سوزی شده بود، با تلاش آتش نشانان شعله های آتش به موقع مهار و کاملا خاموش شد.
منزل مسکونی در نبود ساکنان آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، این حادثه هر چند خسارت جانی نداشت اما بار دیگر دغدغه لزوم رعایت نکات ایمنی منزل در نبود ساکنان را یادآور می شود.
بر اساس این گزارش، پیش ازظهر امروزشهروندان در تماس با آتش نشانی از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان دو طبقه خبر دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز ساعت 11:01 دقیقه با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه 62، آتش نشانان این ایستگاه را به محل حادثه در شاد آباد، خیابان سعید آباد اعزام کرد.

عباس سرافرازی رییس ایستگاه 62 آتش نشانی تهران در خصوص جزییات این آتش سوزی گفت: یک ساختمان مسکونی قدیمی دو طبقه درهنگام نبود صاحبخانه و سکنه آن به علت نامشخصی آتش گرفت که شاهدان با دیدن دود زیادی که از داخل این ساختمان خارج می شد، سراسیمه وقوع آن را به آتش نشانی اطلاع دادند.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافته و بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل و باز کردن درب منزل بی درنگ با همراه داشتن یک رشته لوله آبدهی و تجهیزات مورد نیاز خود را به طبقه دوم این منزل رساندند و با استفاده از تجهیزات ایمنی وارد خانه شدند که به محض ورود مشخص شدآتش سوزی در قسمت انتهایی آشپزخانه رخ داده وعلیرغم شدت آتش، هنوز به دیگر قسمت های منزل سرایت نکرده بود.
رئیس ایستگاه آتش نشانی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی سریعاً دست بکار شده و با یک رشته لوله آب پرفشار، شعله های آتش را فرو نشانده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری بعمل آوردند.
سرافرازی در ادامه ابراز داشت: آتش نشانان پس از لکه گیری این آتش سوزی، دودهای انتشار یافته را به وسیله فن های قوی ازداخل این طبقه و کل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.
وی به شهروندان توصیه کرد که حتما به هنگام ترک منزل حتی برای زمانی کوتاه نیزاز بسته بودن شیر گاز و خاموش بودن شعله ها و همچنین از مدار خارج کردن لوازم الکتریکی اطمینان حاصل نمایند تا در غیاب آنان چنین حوادثی اتفاق نیفتد و ایمنی منزل تامین باشد.م4



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120680