انجمن مدیران ساختمان

15773
نجات 11 شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
تاریخ : 1399/2/24 11:42: کد خبر : 15773
آتش نشانان 11 شهروند را که در میان دود و آتش، ساختمان مسکونی پنج طبقه مسكونی گرفتار شده بودند، نجات دادند.
نجات 11 شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، با اعلام حادثه آتش سوزی به سامانه 125 از سوی ساکنان یک مجتمع مسکونی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 6، 105 و 106 به همراه گروه امداد و نجات 4، خودرو حامل دستگاه های تنفسی، نردبان، تشک نجات 61 و خودرو بالابر با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 02:00 بامداد امروز به خیابان نیاوران، خیابان فیضیه، خ سی و دوم رهسپار شدند.

به گفته رضا امیری یگانه معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی که به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشت: درطبقه منفی یک، قسمت راه پله یک مجتمع مسکونی 5 طبقه دارای 20 واحد مسکونی مقدار زیادی وسایل نگهداری می شد که شعله ور شده و آتش در حال سرایت به طبقات بالایی ساختمان بود.
وی افزود: دود ناشی از آتش سوزی به راهروها و طبقات بالایی مجتمع مسکونی نفوذ کرده و موجب محبوس شدن ساکنان در میان دود و حرارت شده بود.
معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی افزود: آتش نشانان بی درنگ جریان برق و گاز مجتمع مسکونی را قطع و به وسیله تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
امیری یگانه خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی وارد مجتمع مسکونی شدند و 11 نفر از ساکنان را از راهروها خارج کردند و به محل امن انتقال دادند.
این افسر آماده آتش نشانی علت بروز این حادثه را توسط کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه، آتش، 11 شهروند را به سلامت از ساختمان خارج کردند و تنها یک شهروند مرد دچار سوختگی جزئی شده بود که تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.م3



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120692