انجمن مدیران ساختمان

15774
کارگاه طلاسازی طعمه ی آتش شد
تاریخ : 1399/2/25 13:26: کد خبر : 15774
یک کارگاه طلا سازی در بازار تهران صبح روز گذشته در کام آتش فرو رفت و خسارات زیادی بر جای ماند.
کارگاه طلاسازی طعمه ی آتش شد
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاههای 1، 67 و گروه امداد و نجات 1 به همراه تجهیزات پشتیبانی از جمله کامیونت خاور حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 10:11 صبح دیروز به محل حادثه واقع در بازاربزرگ تهران، تکیه دولت رهسپار شدند.

امیر هاتفی مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: محل حادثه یک پاساژ پنج طبقه با کاربری کارگاه های طلا و جواهر سازی بود که آتش سوزی در طبقه منفی یک و در یک کارگاه طلا سازی به مساحت تقریبی 15 مترمربع بوقوع پیوست.
وی با اشاره به این که در محل حادثه تعدادی سیلندر گاز مایع و اکسیژن وجود داشت، افزود: آتش سوزی در حال گسترش بیشتر به قسمت های دیگر این ساختمان بود و همچنین شعله های آتش هرلحظه احتمال می رفت به سیلندرها نیز سرایت کند.
هاتفی ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز پاساژ، به تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی مجهز شدند و عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.
مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی برای امداد رسانی به شهروندان وارد محل حادثه شدند و پس از جستجو در طبقات و زیرزمین، کسبه و افراد داخل پاساژ را به محل امن انتقال دادند وهمچنین تعدادی سیلندر گاز مایع و اکسیژن که در کارگاه طلاسازی استفاده میشد، پیش از سرایت آتش به آنها به سرعت به بیرون منتقل کردند.
وی با اعلام این که علت بروزاین آتش سوزی هم اکنون ازطرف کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید فقط خسارت مالی زیادی بر جای گذاشت.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120698