انجمن مدیران ساختمان

15789
آتش سوزی مهیب در جایگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع
تاریخ : 1399/2/28 13:10: کد خبر : 15789
آتش سوزی گسترده در جایگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع واقع در احمدآباد مستوفی و وقوع انفجار ده ها سیلندر گاز مایع در ساعات اولیه بامداد امروز، خسارات هنگفتی بر جای گذاشت.
آتش سوزی مهیب در جایگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 02:15 دقیقه بامداد امروز توسط شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های 59 و 104 به همراه دو دستگاه تانکر آب و خودروی حمل دستگاه تنفسی عازم شهرک احمد آباد مستوفی شدند.

داود قلی زاده معاون منطقه چهارعملیات سازمان آتش نشانی تهران که همراه با نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: در گوشه ای از یک گاراژ به مساحت تقریبی ده هزار متر مربع، محل دپوی ضایعات پلاستیک همجوار با جایگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع جمعا به مساحت 700 متر مربع که از آن بعنوان محل شارژسیلندرهای 11 و 50 کیلویی گاز مایع استفاده می شد، به دلایل نامعلومی و بطور ناگهانی دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: به هنگام وقوع این حادثه حدود 150 دستگاه سیلندر گاز مایع در این مکان وجود داشت که به علت نامشخصی این محل در کام آتش فرو رفت.
قلی زاده در ادامه اظهار داشت: بروز این آتش سوزی باعث انفجارات پی در پی سیلندرهای گازمایع در محل حادثه شد، به گونه ای که انفجار و پرتاب شدن ترکش های سیلندرهای گاز مایع به اطراف موجب شکسته شدن شیشه های تعدادی از خودروهای عبوری نیز شد.
معاون عملیات منطقه 4 آتش نشانی در مورد نحوه عملیات نیروهای آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله همزمان با ایمن کردن محل حادثه و نیز جلوگیری از تردد افراد و خودروها در اطراف این محل، اقدام به خنک کردن سیلندرها و انتقال آنها به محیط امن کردند.
وی اضافه کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی و همچنین خنک کردن کامل محل و جداسازی آنها، سیلندرهای سالم را به محل امن انتقال دادند و سپس محل را جهت انجام تحقیقات لازم تحویل عوامل انتظامی منطقه دادند.
وی در مورد تعداد مصدومین این حادثه گفت: خوشبختانه دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید و فقط خسارات مالی زیادی به جایگاه شارژ سیلندرها وارد شده و همچنین تعدادی از خودروهای عبوری دچار خسارت شدند.م4



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120728