انجمن مدیران ساختمان

15790
زنی میانسال در کوه گرفتار شد
تاریخ : 1399/2/28 13:56: کد خبر : 15790
زن میانسالی که برای کوهنوردی به ارتفاعات شمال تهران صعود کرده بود دچار آسیب دیدگی شده و در کوه گرفتار شد.
زنی میانسال در کوه گرفتار شد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 12:13 ظهر دیروز در پی تماس زنی 59 ساله با سامانه 125 مبنی بر گیر کردن در کوه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 58 و گروه امداد و نجات 16 را به مسیر صعود به قله چین کلاغ اعزام کرد.

داود علی یاری افسرآماده منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: زنی 59 ساله درهنگام کوهنوردی در ارتفاعات شمال تهران در مسیر صعود به قله چین کلاغ به علت افتادن از روی تخته سنگ از قسمت مچ پای چپ دچار آسیب دیدگی شده و دیگر قادر به ادامه حرکت در کوه نشد.
علی یاری ادامه داد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله به سمت قله رهسپارشدند که به علت صعب العبور بودن مسیر نتوانستند از خودروهای سنگین جهت حرکت استفاده کنند به همین خاطر نیروهای عملیات با برداشتن تجهیزات مورد نیاز با پای پیاده به حرکت در کوه ادامه دادند.
وی بیان داشت:آتش نشانان بعد از عبور از مسیرهای صعب العبور، فرد مورد نظر را در شرایطی یافتند که این زن 59 ساله به دلیل افتادن از روی تخته سنگ و آسیب دیدن مچ پا قادر به هیچ حرکتی نبود.
این فرمانده آتش نشانی اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله با قرار دادن شخص بر روی برانکارد و فیکس کردن وی، بی درنگ به پایین کوه حرکت کرد ند و سرانجام وی را با زحمت بسیار به پایین قله و محل امن انتقال دادند.
این افسرآماده آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان فرد مصدوم را جهت معاینات اولیه و نیز انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.م2



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120731