انجمن مدیران ساختمان

15793
آتش سوزی ضایعات در پارکینگ یک مجتمع تجاری-مسکونی
تاریخ : 1399/2/30 11:34: کد خبر : 15793
آتش سوزی وسایل و لوازم اضافی در پارکینگ طبقه منفی چهار یک مجتمع تجاری-مسکونی با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و از گسترش بیشتر آن به داخل مجتمع جلوگیری به عمل آمد.
آتش سوزی ضایعات در پارکینگ یک مجتمع تجاری-مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 14:46 دقیقه روز گذشته از سوی شهروندان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که نیروهای عملیاتی ایستگاه های 55 و 102 به همراه خودروهای بالابر هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی بی درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی، محله ی باغ فیض، خیابان باهنر مجتمع تجاری-مسکونی علوم پزشکی رهسپار شدند.

حسین خرادمهر رئیس ایستگاه 55 آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: مقداری لوازم و ضایعات در طبقه منفی چهار مجتمع تجاری-مسکونی 12 طبقه ای دچار آتش سوزی شد و دود ناشی از آن طبقات این مجتمع را فرا گرفت.
وی اضافه کرد: شعله های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به اطراف بود که نیروهای آتش نشانی بی درنگ با قطع جریان اصلی برق و گاز و ایمن سازی کامل محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند.
خرادمهر تصریح کرد: گروه اول از آتش نشانان پس از این که به دستگاه های تنفسی مجهز شدند، به سرعت با بکارگیری لوله های آبرسانی، عملیات مهار زبانه های آتش را آغاز کردند و گروه دوم از آتش نشانان نیز به عملیات جستجوی محبوسین احتمالی در داخل مجتمع مشغول شدند.
وی خاطرنشان کرد: به رغم وجود مقادیر زیاد ضایعات و نیز شدت حرارت ناشی از آتش سوزی این لوازم که کار را برای نیروهای عملیاتی سخت کرده بود اما آتش نشانان موفق شدند این آتش سوزی را با تلاش بسیار و مستمر خود مهار و کاملا خاموش کنند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی ذکر کرد و افزود: در این حادثه به هیچ یک از سکنه و یا افراد حاضر در مجتمع، صدمه ی جانی نرسید.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120741