انجمن مدیران ساختمان

15798
نجات 30 نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت
تاریخ : 1399/2/31 12:14: کد خبر : 15798
با تلاش آتش نشانان 30 نفر از ساکنین ساختمان مسکونی که بر اثر آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ در میان دود گرفتار شده بودند نجات یافتند.
نجات 30 نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 13:30 روز گذشته در محله تهرانپارس، خیابان جشنواره، کوچه فتاحی رخ داد و پس از تماس ساکنان ساختمان مسکونی با سامانه 125، نیروهای آتش نشانی ایستگاه 92 و 103 به همراه گروه امداد و نجات 10 و خودرو حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه روانه شدند.

به گفته حمیدرضا خلج آبادی افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، یک دستگاه خودرو سواری پراید در طبقه منفی یک(قسمت پارکینگ) یک ساختمان مسکونی شش طبقه 24 واحدی دچار آتش سوزی شده و دود بسیار غلیظی راهروها و طبقات ساختمان را در بر گرفته بود.
وی افزود: نیروهای عملیات به سرعت جریان اصلی برق و گاز ساختمان را قطع کردند و به وسیله تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های سرکش آتش شدند.
افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با بکارگیری دستگاه های تنفسی خود را به راهروها و طبقات بالایی ساختمان رساندند و حدود 30 نفر از ساکنان را به سلامت از میان دود و حرارت خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
خلج آبادی افزود: خوشبختانه در پی بروز این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید و نیروهای عملیات موفق شدند آتش سوزی خودرو سواری را مهار و کاملاً خاموش کنند و از سرایت شعله های آتش به خودروهای پارک شده در پارکینگ جلوگیری به عمل آوردند.م3



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120750