انجمن مدیران ساختمان

15801
نجات خانم ۵۰ ساله از میان شعله های آتش
تاریخ : 1399/3/3 10:37:0 کد خبر : 15801
کوچه های باریک و گذرهای کم عرض، مشکلات زیادی را برای آتش نشانان ایجاد می کنند و در کنار این اگر خودرو یا موتوری هم بر سر راه گذر نیروهای امدادرسان متوقف شده باشد، کار به مراتب سخت تر می شود. بامداد امروز، یکی از همین حوادث در محدوده خیابان 17 شهریور جنوبی رخ داد که اگر سرعت عمل آتش نشانان نبود می توانست باعث مرگ یک شهروند شود.
نجات خانم ۵۰ ساله از میان شعله های آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، بامداد امروز همسایگان مجاور یک ساختمان مسکونی با دیدن شعله های سرکش آتش از پنجره ی رو به کوچه، سراسیمه به بیرون از خانه های خود آمدند و با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند. ستاد فرماندهی نیز بلافاصله زنگ ایستگاه ۹۹ را حوالی ساعت ۲ بامداد به صدا درآورد و نیروها را به همراه گروه نجات 2، خودروی حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات روانه ی خیابان ۱۷ شهریور جنوبی خیابان تکلی کوچه ی رفیعی کوچه ی نعمت زاده بن بست جزایری کرد.

مصطفی اسدزاده افسر آماده ی منطقه که به محل اعزام شده بود گفت: با توجه به شرایط نامساعد موقعیت حادثه و دسترسی بسیار سخت به آن، آتش نشانان پس از کشیدن ۱۲ بند لوله و رسیدن به محل مشاهده کردند که یک ساختمان دو طبقه مسکونی به متراژ حدود ۵۰ متر مربع به دلیل نامعلومی از طبقه دوم دچار آتش سوزی شده و به طور کامل شعله ور بود به طوری که شعله های آتش با زبانه کشیدن از پنجره طبقه به سرعت در حال گسترش و سرایت به املاک مجاور خود بود.
وی افزود: «نیروها با توجه به اظهار همسایگان مبنی بر حضور خانم مالک داخل ساختمان با اولویت نجات وی و با پشتیبانی سرلوله ی آب آتش نشانی وارد ساختمان شدند و موفق به یافتن و خارج کردنش که در طبقه ی اول از شدت ترس محبوس شده بود شدند.»
این افسر آماده آتش نشانی ادامه داد: «آتش نشانان پس از خاموش کردن شعله های آتش که تمام طبقه دوم را از بین برده بود از پیشروی آن نیز جلوگیری و مشغول لکه گیری محل شدند.»م۸



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120756