انجمن مدیران ساختمان

15804
یک مجتمع تجاری در بزرگراه بعثت آتش گرفت
تاریخ : 1399/3/4 15:35:0 کد خبر : 15804
آتش سوزی بزرگ مجتمع تجاری با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد.
یک مجتمع تجاری در بزرگراه بعثت آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵ّ، بامداد امروز آتش نشانان ۷ ایستگاه آتش نشانی تهران در عملیاتی ۳ ساعته توانستند آتش سوزی مجتمع تجاری زیتون واقع در بزرگراه بعثت را مهار کنند.
بر اساس این گزارش، در ساعت ۰۲:۱۵ دقیقه بامداد امروز شاهدان آتش سوزی یک مجتمع تجاری واقع در غرب به شرق بزرگراه بعثت، نرسیده به سه راه افسریه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از وقوع این آتش سوزی خبر دادند ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان هفت ایستگاه آتش نشانی شامل ایستگاههای ۲۱ ،۱۱۳, ۳۷ ، ۱۵ ،۱۴ ، ۱۳ به همراه دو تیم امداد و نجات و چهار دستگاه خودروی بالابر و نردبان و همچنین سه دستگاه خودروی تانکر آب ۳۰ هزار لیتری را به محل حادثه رهسپار کرد.

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در خصوص این آتش سوزی اظهار کرد: در یک مجتمع تجاری به وسعت تقریبی ۴ هزار متر مربع قسمت سالن پذیرایی آن به وسعت ۸۰۰ متر مربع به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شده بود که شعله های آتش به سرعت در حال پیشروی و سرایت به دیگر نقاط این مجتمع تجاری بود.
وی با اشاره به این که دو دو شعله های بسیار زیادی از فاصله دور دیده می شد، افزود: با توجه به ساعت تعطیلی این مجتمع و حجم بسیار زیاد شعله های آتش، عملیات مهار آتش و دسترسی به کانون این آتش سوزی برای آتش نشانان بسیار دشوار بود.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و قطع جریان برق و گاز مجتمع به سه گروه تقسیم شدند که گروهی از آتش نشانان با استفاده از خودروهای بالابر و نردبان هیدرولیکی از چهار ضلع اقدام به شعله زنی اولیه کرده و گروهی دیگر از طریق راه پله های مجتمع اقدام به جستجوی محبوسین احتمالی و مهار شعله های آتش کردند.
داوری در ادامه گفت: آتش نشانان توانستند در فاز اول عملیات در یک عملیات تهاجمی از چهار ضلع از بالای مجتمع و از دو ضلع از طریق راه پله های مجتمع تجاری شعله های آتش را مهار کرده و وارد فاز دوم عملیاتی یعنی تخلیه دود و خاموش کردن شعله های پنهان آتش شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران ابراز کرد: با توجه به حجم دود متصاعد شده در مجتمع، آتش نشانان پس از مهار شعله های آتش با استفاده از از چندین دستگاه فن اقدام به تخلیه دود از داخل مجتمع تجاری کرده و پس از تخلیه کامل دود و همچنین اطمینان از عدم به جا ماندن شعله های پنهان و شعله وری مجدد، پس از گذشت سه ساعت عملیات بی وقفه و ایمن سازی کامل، محل آتش سوزی را ترک کردند.
وی در پایان با اشاره به اینکه این آتش سوزی خوشبختانه خسارت جانی نداشت، اعلام کرد که علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می باشد.م۸



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120760