انجمن مدیران ساختمان

15809
آتش‌سوزی انبار پارچه در خیابان مولوی
تاریخ : 1399/3/6 12:55:0 کد خبر : 15809
آتش سوزی انبار پارچه در خیابان مولوی با تلاش نفسگیر آتش نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
آتش‌سوزی انبار پارچه در خیابان مولوی
به گزارش پایگاه خبری 125، حادثه آتش‌سوزی انبار پارچه در در محدوده جنوبی بازار تهران در خیابان مولوی ایستگاه سعادت، ساعت ۹:۱۰ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 99، 67، 4 و گروه امداد و نجات را به همراه خودروی حمل دستگاه های تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات در این باره اظهار داشت: با اعلام حادثه آتش نشانان سه ایستگاه در کمتر از سه دقیقه خود را به محل حادثه که یک ساختمان پنج طبقه با کاربری انبار پارچه بود رساندند.
وی افزود: این ساختمان مسکونی به کاربری غیر اصولی انبار پارچه تبدیل شده بود که در طبقه پنجم آن دو واحد 55 متری مملو از پارچه دیده می شد و بخشی از آن به مساحت حدود 10 متر مربع طعمه شعله های آتش شده و در حال سوختن بود.
جبارزاده خاطرنشان کرد: در این طبقه حجم بسیار زیادی پارچه نگهداری می‌شد به گونه‌ای که اصلا راهی برای عبور از میان پارچه‌ها و دسترسی به اتاق شعله ور وجود نداشت که آتش‌نشانان مجبور شدند از روی حجم زیادی از پارچه‌ها و حدفاصل طاقه‌های پارچه و سقف عبور کنند.
وی افزود: نیروهای عملیات به سرعت با اجرای تمهیدات ایمنی و بررسی محل حادثه و اطمینان از نبود هیچ فردی در این مکان، با کشیدن لوله های آبدهی آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و با سرعت عمل و تلاش نفسگیر خود موفق شدند از بروز خسارت مالی بیشتر جلوگیری کنند.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120768