انجمن مدیران ساختمان

15819
آتش در انبار ادوات پمپ افتاد
تاریخ : 1399/3/8 12:19:0 کد خبر : 15819
آتش سوزی انبار ادوات پمپ در خیابان سعدی با حضور آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش در انبار ادوات پمپ افتاد
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در سقف ساختمان 3 طبقه ای واقع در خیابان سعدی جنوبی، کوچه میرفخرایی و اعلام آن از سوی شاهدان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ ساعت 16:41 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های 1، 3، 2 به همراه خودروهای دستگاه تنفسی، نردبان، تشک نجات و تدارکات را به سوی محل حادثه اعزام کرد.

بنا به اظهار امیر هاتفی مدیر منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در ساختمان سه طبقه قدیمی، بر روی بام آن که منتهی به سقف های شیروانی میشد به وسعت 100 متر مربع که از آن به عنوان انبار مسقف استفاده می شد، دچار آتش سوزی شد و هر لحظه نیز بر وسعت آن افزوده می شد و همچنین آتش از طریق راه پله ها در حال سرایت به طبقات زیرین و سقف های شیروانی بود.
وی با اشاره به این که این آتش سوزی دود بسیار زیادی داشت، افزود: آتش نشانان به منظور ایمن سازی محل حادثه، ابتدا جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و سپس به وسیله تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های آتش شدند.
هاتفی تصریح کرد: همزمان با عملیات مهار آتش، گروه دیگری از آتش نشانان برای یافتن محبوس شدگان، به جستجو در طبقات ساختمان پرداختند که خوشبختانه موردی مشاهده نشد ولی خسارتهای مالی بسیاری بجا ماند.
وی اضافه کرد: در این حادثه یکی از آتش نشانان در حین عملیات مقابله با آتش از ناحیه سر و مچ پا دچار سوختگی سطحی و ضرب خوردگی شد که جهت درمان تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شد.
مدیر عملیات منطقه ۵ آتش نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کرده و از سرایت آن به قسمت های دیگر این ساختمان و طبقات جلوگیری بعمل آوردند.
شایان ذکر است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه 5 عملیات در حال بررسی است.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120786