انجمن مدیران ساختمان

15820
مهار آتش در كارگاه صنايع چوبي
تاریخ : 1399/3/10 10:11: کد خبر : 15820
با تلاش آتش نشانان آتش سوزی كارگاه صنایع چوبی در خیابان خزانه بخارایی، مهار و تعدادی از شهروندان از میان دود و آتش نجات پیدا کردند.
مهار آتش در كارگاه صنايع چوبي
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۶:۲۶ دقیقه عصر روز گذشته شاهدان آتش سوزی یك كارگاه صنایع چوبی در فلكه اول خزانه بخارایی، خیابان یارلو در تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع این آتش سوزی خبر دادند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی ‌درنگ آتش نشانان دو ایستگاه ۱۳ و ۸۳ را به محل حادثه اعزام كرد.

محمود حیدری افسر آماده منطقه هفت عملیات در این باره اظهار كرد: یك كارگاه صنایع چوبی به مساحت ۶۰ متر مربع به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود كه در پی این آتش سوزی دود و شعله های آتش به كارگاه كیف دوزی و ساختمان مسكونی مجاور كارگاه سرایت كرده و شعله های آتش از پنجره های كارگاه به بیرون زبانه می كشید.
وی افزود: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و گاز كارگاه به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند كه یك تیم برای مهار شعله‌های آتش با استفاده از دستگاه تنفسی و لوله های آبدهی آتش نشانی وارد كارگاه شدند و گروه دیگر نیز با توجه به متصاعد شدن دود و سرایت آن به كارگاه و منزل مجاور آن، جستجوی محبوسین احتمالی و تخلیه ساكنین را بر عهده گرفتند
حیدری تصریح کرد: گروه اول توانستند در همان لحظات اولیه شعله‌های آتش را مهار كرده و مانع از پیشروی و سرایت بیشتر آتش به كارگاه و منزل مسكونی مجاور شدند و گروه دیگر نیز كه برای جستجوی محبوسین وارد ساختمان مجاور شده بودند توانستند ۶ نفر از ساكنین را كه ۵ نفر خانم و یك نفر آقا بودند از منزل مسكونی دود گرفته به بیرون منتقل كرده و در محیط امنی قرار دهند.
افسر آماده منطقه هفت عملیات خاطرنشان كرد: آتش‌نشانان پس از تخلیه ساكنین و مهار شعله‌های آتش، اقدام به تخلیه دود از داخل كارگاه و ساختمان كردند و پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه موارد ایمنی به مالك كارگاه به عملیات خود پایان دادند.
حیدری در پایان با اشاره به اینكه خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت اعلام كرد كه علت این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می باشد.م۷



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120789