انجمن مدیران ساختمان

15823
عملیات ناجیان 125 برای مهار آتش در منزل مسکونی
تاریخ : 1399/3/10 11:13: کد خبر : 15823
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان کاشانی، خسارت مالی بر جای گذاشت.
عملیات ناجیان 125 برای مهار آتش در منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همزمان با مشاهده ی شعله های آتش از سوی شهروندان و تماس تلفنی با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 13:30 روز گذشته زنگ ایستگاه 27 را به صدا درآورد و نیروهای عملیاتی این ایستگاه ها را به محل حادثه در خیابان کاشانی، نرسیده به میدان شهرزیبا، بلوک 4 اعزام کرد.

به گفته ی رضا وفائی معاون منطقه یک عملیات ؛ هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از طبقه پنجم یک ساختمان 5 طبقه قدیمی خارج می شد و شعله های آتش در حال سرایت به نقاط دیگر ساختمان بود.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان پس از باز کردن در واحد مسکونی به سرعت با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی پرداختند.
وفایی با اشاره به مهار سریع آتش سوزی توسط آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات از سرایت آتش به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند و همزمان گروه دوم نیز عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را انجام دادند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن دو کودک خردسال پسر را که در میان دود گرفتار شده بودند را صحیح و سالم از محل آتش سوزی خارج کرده و آنان را تحویل خانواده هایش دادند.
وفائی با اشاره به این که هیچ یک از ساکنان ساختمان در این حادثه آسیب جانی ندیدند، تصریح کرد: پس از مهار آتش، نیروهای عملیات با فن فشار مثبت قوی(دمنده هوا)، دودهای جمع شده در داخل این واحد مسکونی را تخلیه کردند و در پایان پس از ارائه دستورات ایمنی به مالک ساختمان، ماموریت خود را پایان دادند.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120793