انجمن مدیران ساختمان

15830
نجات خانواده چهار نفره ای از خطر گاز گرفتگی
تاریخ : 1399/3/11 14:37: کد خبر : 15830
خانواده 4 نفره ای که در منزل مسکونی خود بر اثر نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند، با کمک به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.
نجات خانواده چهار نفره ای از خطر گاز گرفتگی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، یکی از اعضای این خانواده وقتی که متوجه گاز گرفتگی خود و دیگر اعضای خانواده اش شد با حالتی نیمه جان با شماره 125 تماس گرفته و از آتش نشانان تقاضای کمک کرد.
بر اساس این گزارش، اپراتور ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محض دریافت این خبر بلافاصله ساعت 18 روز گذشته تیم نجاتگران ایستگاه یک این سازمان را به محل حادثه واقع در خیابان 15 خرداد، خیابان انصاری اعزام کرد.

جلال جلیلی، افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران که در دقایق اولیه در محل این اتفاق حاضر شده بود، در این باره اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه مسکونی بود که در هر طبقه سه واحدمسکونی به مساحت 50 مترمربع وجود داشت.
وی با اعلام این که حادثه گاز گرفتگی در طبقه اول این ساختمان بوقوع پیوسته بود، تصریح کرد:آتش نشانان پس از قطع گاز و برق واحد مسکونی مورد نظر، با استفاده از ابزار مخصوص و همچنین با توجه به حساسیت حادثه، فورا وارد این واحد مسکونی شدند و بلافاصله با بازکردن در و پنجره ها، راه های ورود هوا را نیز گشودند و همزمان نیز تمامی اعضای این خانواده را به بیرون ساختمان منتقل کرده و سپس آنان را جهت انجام درمان های اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند.
جلیلی اضافه کرد:متاسفانه پدر خانواده به دلیل تنفس بیشتر گاز مونوکسیدکربن وضعیت وخیمی داشت که کادرپزشکی اورژانس همزمان با اجرای تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی، وی را به بیمارستان منتقل کردند.
افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران با اشاره به این که تحقیقات بیشتر هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در حال انجام است، توصیه کرد که در صورت استفاده از لوازم گاز سوز در هر شرایطی، اصول ایمنی را باید رعایت کرد و حتما تمام لوازم را به صورت مداوم بررسی و از سالم بودن دستگاه ها و سیستم خروجی هوا اطمینان حاصل نمایند.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120806