انجمن مدیران ساختمان

2324
نجات پدر و دو کودک خردسال از آتش سوزی یک ساختمان مسکونی قدیمی
تاریخ : 1397/12/8 13:57: کد خبر : 2324
با تلاش آتش نشانان، یک پدر به همراه دو کودک خردسال خود که در آتش سوزی زیرزمین یک ساختمان دو طبقه بدام افتاده بودند، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
نجات پدر و دو کودک خردسال از آتش سوزی یک ساختمان مسکونی قدیمی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران همزمان با دریافت این خبر، ساعت 17:41 عصر دیروز، زنگ ایستگاه 1 را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی به خیابان پامنار، سه راه دانگی روانه شدند.
اکبر کشرلو افسر آماده ی منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد زیرزمین یک خانه مسکونی قدیمی به مساحت 20 متر مربع در دو طبقه به مساحت حدود 80 متر مربع دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور است.
وی با اعلام این که دود و شعله های آتش از پنجره به بیرون زبانه می کشید افزود: دربررسی های اولیه از اهالی ساختمان مشخص شد دو کودک که در حال بازی در زیرزمین این خانه مسکونی بودند و توجهی به اجاق گاز خوراک پزی نداشتند در عدم نظارت پدر و مادر در تماس با مواد قابل اشتعال زیرزمین را شعله ور کرده بودند.
وی ادامه داد: در این حادثه دو کودک خردسال(دختر9 ساله و پسر 4 ساله)از ترس به گوشه ای از زیرزمین پناه برده بودند، که پدر خانواده با مشاهده دود و شعله برای نجات آنان اقدام کرده و متاسفانه وی نیز دچار دودگرفتگی شده بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از تقسیم شدن به دو تیم حریق و نجات، با کشیدن لوله های پرفشار آب آتش نشانی وارد ساختمان شدند و همزمان با جستجودرطبقات این ساختمان به مهار و کنترل شعله های آتش پرداختند.
کشرلو تصریح کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود توانستند این خانواده گرفتار در میان حرارت و دود زیاد ناشی از این آتش سوزی را با استفاده از دستگاه تنفسی از محل حادثه خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
وی گفت: پس از اطمینان از خالی بودن ساختمان از سکنه و انجام تخلیه ی دود به وسیله فن های فشار قوی، آتش نشانان هر سه نجات یافته شامل پدر 35 ساله، طناز 9 ساله و علی 4 ساله را از ساختمان بیرون آورده و برای انجام معاینات بعدی تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه حال عمومی هر سه نفر خوب گزارش شد.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117646