انجمن مدیران ساختمان

3325
نجات مادر و فرزند از خطر مسمومیت با گاز شهری
تاریخ : 1397/12/11 9:41: کد خبر : 3325
با حضور به موقع آتش نشانان مادر جوان به همراه فرزندش خردسالش از از مسمومیت با گاز شهری در شهرک کیانشهر نجات یافتند.
نجات مادر و فرزند از خطر مسمومیت با گاز شهری
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، زمانی که پدر نگران یک خانواده در تماس با سامانه 125 از عدم پاسخگویی تماس با همسرش خبر داد، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۸ صبح روز گذشته به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه ۲۱ را به شهرک کیانشهر، خیابان ابراهیمی، خیابان سیامک شمالی اعزام کرد.
محسن سرابندی فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه در این باره گفت: در یکی از واحدهای مسکونی یک ساختمان پنج طبقه ی دو واحدی به مساحت ۶۰ مترمربع با توجه به حضور دو نفر از اعضای خانواده، بوی شدید گاز شهری به مشام می خورد.
وی افزود: آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، برق و گاز ساختمان را قطع کردند و با رعایت تمام اصول اولیه ی ایمنی پس از باز کردن درب واحد مسکونی با یک مادر 35 ساله و دختر بچه ی د وساله روبرو شدند که بی حال نقش بر زمین شده بودند.
فرمانده ی آتش نشانان تصریح کرد: با بررسی های بیشتر مشاهده شد به علت نبود بست و شکستگی در مسیر، شیلنگ گاز از لوله ی آن جدا و گاز شهری در محیط منتشر شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات بلافاصله مادر جوان را به همراه فرزندش از محل حادثه دور کردند و آنها را در محیط باز قرار دادند.
سرابندی خاطر نشان کرد: آتش نشانان مصدومین را برای ادامه مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند و پس از ایمن سازی های لازم به ماموریت خود پایان دادند.
وی بیان داشت: شهروندان گرامی دقت داشته باشند که هر وسیله ی گاز سوز باید دارای شیلنگ و بست جداگانه باشد که شاهد این حوادث نباشیم.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117657