انجمن مدیران ساختمان

3335
نشت و انفجار گاز شهری حادثه آفرید
تاریخ : 1397/12/13 13:27 کد خبر : 3335
نشت گاز شهری، انفجار بامدادی مغازه لوازم قلیان را در محله پل امیربهادر رقم زد.
نشت و انفجار گاز شهری حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز انفجار در یک مغازه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 1:28 بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه 5، 67 و نجات یک را به همراه خودرو دستگاه تنفسی به محل حادثه در خیابان ولیعصر، پایین تر از خیابان قزوین، نبش کوچه مافی اعزام کرد.
حسن طاهرخانی افسرآماده منطقه 5 عملیات در این باره گفت: در محل حادثه یک مغازه 30 متری با کاربری فروش لوازم قلیان که در پشت آن انبار و عرضه لوازم شیرآلات ساختمانی به مساحت 200 متر مربع وجود داشت، دچار انفجار شده بود.
وی ادامه داد: پس از بررسی های اولیه معلوم شد، نشت گاز از کپسول 11 کیلویی موجب انفجار مغازه شده بود و آتش نشانان بی درنگ با بستن گاز و برق ساختمان محل را ایمن سازی کردند و با بکارگیری تمهیدات ایمنی وارد ساختمان شدند.
وی افزود: انفجار ناشی از گاز موجب تخریب مغازه لوازم قلیان و ملک های مجاور شده و آتش سوزی بعد از این انفجار نیز در حال گسترش به ملک های مجاور بود و قسمتی از مغازه مجاور نیز با کاربری فروش پوشاک دچار آتش سوزی شده بود.
طاهرخانی تصریح کرد: این آتش سوزی با سرعت عمل آتش نشانان به طور کامل مهار و خاموش شد و عملیات جستجو در آوار و لکه گیری نیز حدود 4 ساعت به طول انجامید.
وی افزود: خوشبختانه در میان آوار این حادثه محبوس شده ای یافت نشد و خوشبختانه صدمات جانی نیز در پی نداشت.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117680