انجمن مدیران ساختمان

4334
شکستگی لوله آب دردسرساز شد
تاریخ : 1397/12/18 13:11 کد خبر : 4334
نشت آب و شکستگی لوله آب، تخلیه اضطراری منزل مسکونی را در شهرک ولیعصر به همراه داشت.
شکستگی لوله آب دردسرساز شد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 16:15 دقیقه روز پنج شنبه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بادریافت گزارش ساکنین یک ساختمان، مبنی بر ترک خوردن قسمتهایی از دیوارها و احتمال آوار، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 125 را به شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پالاش اعزام کرد.
حسن ساعدی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که در یک ساختمان سه طبقه قدیمی ساخت، لوله آب دچار شکستگی شده است.
وی ادامه داد: در پی تماس مالک برای ترمیم این خط لوله و حضور عوامل سازمان آب، مشخص شد بر اثر شکسته شدن خط لوله آب و انتقال جریان آب به زیر ساختمان، خاک شسته شده و دچار فرسایش شده و قسمتهای زیادی از ساختمان و مخصوصا زیر ستون ها به عمق تقریبا شش مترعاری از خاک شده و هر لحظه احتمال آوار ساختمان وجود داشت.
وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، پس از حضور شهردار ناحیه دو منطقه 18 در محل حادثه تایید وی، همزمان با مسدود کردن خیابان، آتش نشانان اقدام به تخلیه بیست نفر از ساکنین ساختمان و انتقال خودروها از داخل پارکینگ به محیط امن کردند.
وی با اشاره به پیگیریهای شهردار ناحیه دو و استفاده از بتن، نخاله و آهک جهت زیر سازی پی ساختمان که در اثر شستگی و فرسایش خاک از بین رفته بود تصریح کرد: مقرر شد تا دستور بعدی مقامات شهرداری، ساکنین در این ساختمان حضور نداشته باشد.
گفتنی است: آتش نشانان با تحویل محل به عوامل شهرداری و نیروی انتظامی ماموریت خود را پایان دادند.م4
عکس: منطقه چهار عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117711