انجمن مدیران ساختمان

4344
نجات 15 شهروند گرفتار در دود
تاریخ : 1397/12/19 15:15 کد خبر : 4344
آتش سوزی شبانه در قسمت رایزرهای ساختمان 5 طبقه مسکونی و انتشار شدید دود، ساکنان این ساختمان را در معرض دودزدگی قرار داد.
نجات 15 شهروند گرفتار در دود
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 21:14 شب گذشته از سوی شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 25، 58، گروه امداد ونجات 3 به همراه چندین دستگاه خودروی پشتیبانی از جمله نردبان، دستگاه تنفسی و تشک نجات را به شهرک غرب، خیابان فلامک شمالی رهسپار کرد.
محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی، در خصوص این حادثه گفت: در قسمت رایزر آسانسور یک ساختمان مسکونی 5 طبقه، سیم کشی های برق آتش گرفت و هر آن احتمال می رفت شعله های آتش از مسیر رایزرهای برق و تاسیسات به قسمت های دیگر این ساختمان و واحد های مسکونی سرایت کند.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ضمن قطع جریان اصلی برق و گاز و ایمن سازی کامل، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده، شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.
معاون منطقه دو آتش نشانی اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به دستگاه های تنفسی مجهز شده و وارد ساختمان مسکونی شدند و پس از جستجو و بررسی طبقات و واحدهای مسکونی، 15 نفر از ساکنان را به سلامت از داخل این ساختمان که دود ناشی از آتش سوزی سیم های برق، فضای آن را فراگرفته بود، خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.
گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیب جانی نرسید و تنها خسارت مالی به جای ماند.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117726